W 2024 r. polscy konsumenci nabyli 9,4 mln gier na PC i konsole, co oznacza wzrost o 10,6% w porównaniu z poprzednim rokiem, zgodnie z danymi Game Sales Data opublikowanymi przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Gier Wideo (SPiDOR). Gry akcji znalazły się na szczycie list popularności, na które zdecydowało się 30% kupujących.
„Rynek gier wideo w Polsce nadal jest istotną częścią sektora rozrywki. Jak zauważono w raporcie PwC zatytułowanym „Perspektywy rozwoju branży rozrywkowej i medialnej w Polsce w latach 2024-2028”, przychody tego rynku osiągnęły 4,3 mld zł w 2024 r. Prognozy sugerują, że branża będzie się nadal rozwijać w ciągu najbliższych kilku lat, a do 2028 r. rynek ma wzrosnąć do 5,5 mld zł. Przewidywana średnia roczna stopa wzrostu (CAGR) gier wideo i e-sportu w latach 2023-2028 wynosi 8% na świecie i 6,8% w Polsce” — podano w komunikacie prasowym Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Gier Wideo.
W 2024 r. sprzedaż gier na PC i konsole osiągnęła 9,4 mln , co oznacza wzrost o 900 000 (10,6%) w porównaniu z poprzednim rokiem. Gracze kupili łącznie 3554 unikalnych tytułów.
Gry na PC stanowiły 28,5% wszystkich sprzedanych tytułów. Sprzedaż konsol starszej generacji stanowiła 39%, podczas gdy gry na konsole nowej generacji stanowiły 18%. Gry na konsole przenośne stanowiły 14,5% wszystkich sprzedanych egzemplarzy.
Przeczytaj także
Mikropłatności od dzieci napędzają cyfrową rozrywkę
Jeśli chodzi o gatunki gier, gry akcji były najbardziej preferowane, stanowiąc 30% całej sprzedaży. Gry strzelankowe wybrało 16% konsumentów, następnie gry wyścigowe (12%), gry RPG (11%) oraz gry przygodowe i sportowe (10%).
Wiodącymi grami były te z oceną PEGI 12, które stanowiły 23% wszystkich sprzedanych tytułów. Gry skierowane do młodszych odbiorców stanowiły 34% całkowitej sprzedaży – gry z oceną PEGI 3 stanowiły 19%, a gry z oceną PEGI 7