W Japonii pluszowy robot o imieniu Moflin podbił serca wielu osób, zachwycając użytkowników swoją zdolnością do rozwijania unikalnych cech osobowości i cech w zależności od sposobu, w jaki jest wychowywany, jak donosi dziennik „Mainichi”. Od premiery w listopadzie ubiegłego roku sprzedaż przekroczyła 7000 sztuk, co przerosło oczekiwania jego twórców.
Moflin, opracowany przez Casio Computer Co., potrafi rozpoznawać swojego właściciela i uczyć się jego preferencji poprzez interakcje takie jak głaskanie i przytulanie, wspomagane przez sztuczną inteligencję.
Erina Ichikawa z Casio Computer zauważa: „Ludzie postrzegają swoje zwierzęta jako wyjątkowe, ponieważ roboty, przypominając zwierzęta, wykazują różne cechy osobowości i emocje, a jednocześnie ewoluują i mają różne wzorce snu”. Firma twierdzi, że Moflin może pochwalić się ponad 4 milionami różnych cech osobowości.
Ichikawa podkreśla, że produkt ten szczególnie przypadł do gustu kobietom w wieku 30–40 lat i został zaprojektowany z myślą o tej grupie demograficznej.
Roboty, których cena wynosi 59 400 jenów (ok. 1400 zł), oferują także dodatkowe usługi, takie jak konserwacja futer.
Krzysztof Pawliszak (PAP)
krp/ akl/