Pojawił się kolejny raport branżowego magazynu przemysłu alkoholowego "The Spirits Business". Nie ma wielkich zaskoczeń, gdyż pomimo spadających wskaźników sprzedaży TOP3 nadal okupowane jest przez te same marki, w tym naszą polską Żubrówkę. Na pierwszym miejscu po raz kolejny plasuje się kultowy Smirnoff.
W porównaniu z poprzednim rokiem ranking sprzedaży zmienił się nieznacznie, choć można zauważyć zamieszanie na dalszych miejscach listy. Szczególne wrażenie robi znaczny (41,7 proc.) skok sprzedaży ukraińskich wódek marki Nemiroff, który z zeszłorocznego 18. miejsca awansuje produkt do pierwszej dziesiątki. Jest to największy skok w całym zestawieniu
Cała trójka pozostających na podium marek wódki zmniejszyła jednak dystans, jaki dzieli ich do reszty stawki, notując w porównaniu do zeszłego roku mniejszą sprzedaż. Nadal jednak okupująca 3. miejsce Żubrówka przebija niemalże dwukrotnie znajdującą się na 4. pozycji wódkę Magic Moments indyjskiego koncernu Radico Khaitan (która i tak zanotowała imponujący wzrost o + 29,2 proc.).
Przeczytaj także
Możliwe, że przyczyną wzrostu Nemiroffa jest chęć Europejczyków do wsparcia pochodzących z Ukrainy produktów
Sprzedaż polskiej Żubrówki produkowanej przez firmę Maspex Group zmalała o 9,5 proc., co jest największym spadkiem z całego TOP3. W pierwszej dziesiątce możemy znaleźć też dwa inne polskie akcenty. 8. miejsce zajmuje zrepolonizowana przez Maspex makra Soplica, która została odkupiona od rosyjskiego Roust Corporation. Producent ten jest też włascicielem m.in. marki soków Tymbark i w tym roku stawia na mocny rozwój swojego sektora produkcyjnego.
Na 6. miejscu znajdujemy Żołądkową (włącznie z Gorzką) spolonizowanej marki Stock Spirits Group. Jest ona właścicielem też innych pozycji w rankingu, jak Prestige i Biały Bocian. Stock jest firmą będącą w portfelu funduszu CVC Capital Partners, który jest też właścicielem sieci sklepów franczyzowych Żabka.
Pełną treść raportu "The Spirits Business" możecie przeczytać tutaj.
Oprac.: MT