Jest ranking światowej sprzedaży wódki. Na podium bez zmian, ale ze spadkami

Pojawił się kolejny raport branżowego magazynu przemysłu alkoholowego "The Spirits Business". Nie ma wielkich zaskoczeń, gdyż pomimo spadających wskaźników sprzedaży TOP3 nadal okupowane jest przez te same marki, w tym naszą polską Żubrówkę. Na pierwszym miejscu po raz kolejny plasuje się kultowy Smirnoff. 

Jest Ranking Swiatowej Sprzedazy Woacutedki Na Podium Bez Zmian Ale Ze Spadkami 73ae2dd, NEWSFIN

fot. Cezary Pecold / / FORUM

W porównaniu z poprzednim rokiem ranking sprzedaży zmienił się nieznacznie, choć można zauważyć zamieszanie na dalszych miejscach listy. Szczególne wrażenie robi znaczny (41,7 proc.) skok sprzedaży ukraińskich wódek marki Nemiroff, który z zeszłorocznego 18. miejsca awansuje produkt do pierwszej dziesiątki. Jest to największy skok w całym zestawieniu

Cała trójka pozostających na podium marek wódki zmniejszyła jednak dystans, jaki dzieli ich do reszty stawki, notując w porównaniu do zeszłego roku mniejszą sprzedaż. Nadal jednak okupująca 3. miejsce Żubrówka przebija niemalże dwukrotnie znajdującą się na 4. pozycji wódkę Magic Moments indyjskiego koncernu Radico Khaitan (która i tak zanotowała imponujący wzrost o + 29,2 proc.).

Przeczytaj także

Możliwe, że przyczyną wzrostu Nemiroffa jest chęć Europejczyków do wsparcia pochodzących z Ukrainy produktów

The Spirit Business

Sprzedaż polskiej Żubrówki produkowanej przez firmę  Maspex Group zmalała o 9,5 proc., co jest największym spadkiem z całego TOP3. W pierwszej dziesiątce możemy znaleźć też dwa inne polskie akcenty. 8. miejsce zajmuje zrepolonizowana przez Maspex makra Soplica, która została odkupiona od rosyjskiego Roust Corporation. Producent ten jest też włascicielem m.in. marki soków Tymbark i w tym roku stawia na mocny rozwój swojego sektora produkcyjnego.

Na 6. miejscu znajdujemy Żołądkową (włącznie z Gorzką) spolonizowanej marki Stock Spirits Group. Jest ona właścicielem też innych pozycji w rankingu, jak Prestige i Biały Bocian. Stock jest firmą będącą w portfelu funduszu CVC Capital Partners, który jest też właścicielem sieci sklepów franczyzowych Żabka.

Pełną treść raportu "The Spirits Business" możecie przeczytać tutaj.

Oprac.: MT

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *