Dino szykuje niespodziankę. Karta Moja Biedronka będzie miała konkurencję

Moja Karta Biedronka oraz Lidl Plus – dwa programy lojalnościowe przynależne do renomowanych polskich dyskontów – wkrótce mogą otrzymać nowego rywala. Sieć Dino, notująca systematyczne wzrosty, przygotowuje własną aplikację kliencką. W ten sposób potwierdzają się doniesienia ujawnione po raz pierwszy na początku tego roku. Zdjęcie

Dino Szykuje Niespodziank Karta Moja Biedronka Bdzie Miaa Konkurencj 5dd0213, NEWSFIN

Dino szykuje niespodziankę. Karta Moja Biedronka będzie miała konkurencję. /Przemysław Terlecki /INTERIA.PL Reklama

Dino planuje wkrótce wprowadzić swą aplikację na urządzenia mobilne, podążając tym samym za Biedronką, Lidlem czy Żabką. Wspomniane sieci przeniosły już kontakty z klientami do sieci, podczas gdy Dino wciąż posługuje się klasycznymi gazetkami reklamowymi i platformami społecznościowymi. Aplikacja mobilna ma przyciągnąć do sieci młodszych odbiorców.

Dino rozwija własny program lojalnościowy. Moja Karta Biedronka zyska nowego przeciwnika

Skuteczność aplikacji mobilnych w branży handlowej została już potwierdzona przez liczne marki. Takie rozwiązania wykorzystują Biedronka, Lidl, Żabka oraz Kaufland, a ich użytkownicy liczeni są w milionach – posiadaczy aplikacji Biedronka wynosi 10,7 mln, programu Żappka 8,1 mln, oprogramowania Lidl Plus 7,9 mln, zaś aplikacji Kaufland Card 5 mln. Dino ma zatem szerokie możliwości na tym polu.

Reklama

O zamiarze stworzenia własnej aplikacji świadczy m.in. ogłoszenie, w którym poszukiwano kierownika ds. rozwoju programu lojalnościowego. Obowiązki na tym stanowisku obejmowały odpowiedzialność za strategię budowy aplikacji mobilnej oraz planowanie i nadzór nad procesami związanymi z nowymi funkcjonalnościami, aktualizacjami i optymalizacją działania, zgodnie z treścią oferty.

Kandydaci muszą spełniać wymagania stawiane przez sieć. Dino wymaga co najmniej 3-letniego doświadczenia w zarządzaniu tworzeniem aplikacji mobilnych, znajomości procesów oraz najlepszych praktyk UX/UI. Konieczna jest także biegłość w analizie danych i obsłudze narzędzi analitycznych.

Lidl Plus, Żappka, a teraz Dino? Nazwa nieznana, lecz projekt w realizacji

Warto zaznaczyć, że nie jest to pierwsza taka rekrutacja ogłoszona przez Dino w tym roku. Media podjęły temat po publikacji w serwisie „Wiadomości Handlowe”, podczas gdy pogłoski o planowanym wdrożeniu aplikacji pojawiły się już na początku roku.

W lutym „Portal Spożywczy” informował o naborze „specjalisty ds. utworzenia aplikacji mobilnej”, wymagającego 3 lat doświadczenia w kierowaniu rozwojem tego typu oprogramowania, wiedzy o procesach tworzenia oraz „najlepszych praktyk UX/UI”. To dowodzi, że Dino od miesięcy pracuje nad narzędziem do komunikacji z konsumentami.

Straty klientów czy sieci? Dlaczego aplikacja powstaje dopiero teraz?

Pytanie nasuwa się samo: skoro Dino dynamicznie rozwija się na polskim rynku w ostatnim czasie, czemu dopiero teraz sieć zajęła się tworzeniem aplikacji? Portal SpidersWeb.pl wskazuje, że programy lojalnościowe proponują konsumentom rabaty zwiększające sprzedaż. Tym samym, sklepy pozbawione takich rozwiązań mogą budować w klientach wrażenie traconych korzyści podczas zakupów w porównaniu z „scyfryzowaną” konkurencją.

W rozmowie z „Wiadomościami Handlowymi” Tomasz Sokołowski, analityk Santander BM, podkreśla, że sieci detaliczne nie wdrażają aplikacji mobilnych, dopóki dynamicznie rosną. Zdaniem specjalisty ta tendencja może osłabnąć w przypadku Dino, dlatego w odpowiedzi na spowolnienie tempa ekspansji firma postanowiła zwiększyć ruch w placówkach dzięki nowemu oprogramowaniu.

Przemysław Terlecki

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. „Szczerze o pieniądzach”: Kolej do naprawy Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *