Cracker Barrel zmieniło logo. Zaatakował ich nawet Donald Trump

Cracker Barrel (Beczka Krakersów) – znana amerykańska sieć lokali gastronomicznych – po niemal pół wieku wprowadziła modyfikację swojego logo. Usunięto z niego kultową beczkę oraz postać mężczyzny. Decyzja wywołała tak silny sprzeciw społeczny, że do sprawy włączył się były prezydent USA Donald Trump, domagając się przywrócenia historycznego symbolu. Reakcja rynków finansowych była natychmiastowa – wartość akcji sieci zmniejszyła się o ponad 10%. Zdjęcie

Cracker Barrel Zmienio Logo Zaatakowa Ich Nawet Donald Trump 5a62f9d, NEWSFIN

Cracker Barrel, sieć restauracji w USA, zmienia logo. Za przywróceniem dawnego jest prezydent Donald Trump /SAUL LOEB/AFP /AFP Reklama

Cracker Barrel to rozpoznawalna amerykańska marka gastronomiczna kojarzona z tradycyjną kuchnią południa USA oraz nostalgicznym wystrojem. Wnętrza lokali imitują rustykalne chaty z antykami, a goście mogą relaksować się po posiłku na drewnianych werandach w bujanach.

Beczka Krakersów przekształca logo. Klienci protestują

Nazwa Cracker Barrel nawiązuje do praktyk z początku ubiegłego stulecia, gdy krakersy transportowano do wiejskich sklepików w drewnianych beczkach. Miejsca te pełniły rolę lokalnych punktów spotkań, gdzie mieszkańcy wymieniali się plotkami. Dlatego symbolem marki od dekad pozostawała beczka oraz postać nazywana „Wujkiem Herschelem”, opartą o nią.

Reklama

Oba elementy zniknęły z nowego projektu. Sieć podjęła decyzję o odświeżeniu wizerunku oraz modernizacji przestrzeni. Ta transformacja spotkała się z falą negatywnych reakcji. W komentarzach internetowych nowe logo określano jako „bezosobowe” i „odbierające duszę marki”. Pojawiały się głosy, że zmiana to „marketingowe samobójstwo”. „Kolejny kawałek amerykańskiej tradycji idzie w zapomnienie” – komentowali rozczarowani bywalcy.

Miłośnicy Cracker Barrel domagają się powrotu symboli. Reakcja Donalda Trumpa

Do kontrowersji odniósł się były przywódca USA Donald Trump. „Cracker Barrel musi przywrócić stare logo, przeprosić za błąd i pokazać, że potrafi zarządzać lepiej niż kiedykolwiek. Jeśli mądrze wykorzystają tę sytuację, zyskają darmową promocję wartą miliardy. To trudne, ale szansa jest wyjątkowa” – przekonywał w sieci.

Rozwiń

Sugerował też organizację specjalnego wydarzenia medialnego. „Niech Cracker Barrel znów stanie się SYMBOLEM SUKCESU. Ja w krótkim czasie uczyniłem Amerykę NAJBARDZIEJ ENERGETYCZNYM krajem globu. Rok temu była 'WYPALONA’. Trzymam kciuki!” – dodał Trump. Krytyczny głos w serwisie X wyraził również jego syn, Donald Trump Jr., pytając: „Co się stało z Cracker Barrel?”.

Stanowisko Cracker Barrel. Transformacja marki

Przedstawiciele sieci wyjaśniają, że nowe logo „silniej podkreła ikoniczny zarys beczki”, pomimo jej fizycznego braku w grafice. Zmiany obejmują także nową kampanię reklamową, zaktualizowane menu oraz sezonowe dania. – Komunikacja, asortyment, wystrój i klimat – wszystkie te elementy wymagały modyfikacji, by odbudować naszą pozycję rynkową – tłumaczyła w 2024 r. CEO Julie Felss Masino w rozmowie z CNN.

Reakcja inwestorów była natychmiastowa. Po prezentacji logo pozbawionego „Wujka Herschela” notowania spółki spadły o ponad 10%, co oznaczało utratę 143 mln dolarów wartości rynkowej. Analitycy wskazują, że powrót do poprzedniego symbolu jest niemożliwy – stałby się sygnałem braku strategicznego planowania. Modernizacja lokali, której koszt szacuje się na 700 mln dolarów, wymagała zgody udziałowców.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. „Szczerze o pieniądzach”: Kolej do naprawy Szczerze o pieniądzach

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *