Wzrost sprzedaży o 3,8 proc. – takim rezultatem za II kwartał może się pochwalić McDonald’s. Wynik ten jest wyższy od przewidywań, które wskazywały na 2,4-proc. wzrost. Dane finansowe sugerują poprawę wyników największej na świecie sieci fast food. W ciągu ostatnich czterech kwartałów globalna sprzedaż spadała lub pozostawała na podobnym poziomie.
/123RF/PICSEL
Gigant w branży fast food ogłosił, że dochód netto w drugim kwartale wyniósł 2,25 miliarda dolarów, co przekłada się na 3,14 dolara na akcję. „Po wyłączeniu kosztów restrukturyzacji oraz innych elementów, McDonald’s zarobił 3,19 dolara na akcję” – informuje CNBC, amerykańska stacja telewizyjna o profilu ekonomicznym. Podkreśla, że wyniki przewyższyły oczekiwania Wall Street. Średnia prognoza analityków wynosiła 3,15 dolara na akcję.
Dobre wyniki McDonald’sa. Przychody przewyższyły oczekiwania
Przychody globalnej sieci wzrosły w II kwartale o 5 proc. do 6,84 miliarda dolarów – również powyżej prognoz Wall Street (6,71 miliarda dolarów). Sprzedaż w samych restauracjach – wskaźnik odzwierciedlający wyniki lokali działających co najmniej od roku – wzrosła o 3,8 proc. Jest to największy wzrost od niemal dwóch lat. W tym okresie zakończyła się dwukwartalna tendencja spadkowa w USA – sprzedaż w amerykańskich restauracjach McDonald’s wzrosła o 2,5 proc.
Reklama Rozwiń
Jeszcze większy był popyt na Big Maca poza granicami Stanów Zjednoczonych. W Japonii i Chinach wzrost wyniósł 5,6 proc. W segmencie rynków międzynarodowych sprzedaż w restauracjach wzrosła o 4 proc. Przyczyniło się do tego lepsze funkcjonowanie na dużych rynkach, takich jak Wielka Brytania, Australia i Kanada. Poza USA sieć liczy około 26 tysięcy lokali.
Koniec z bessą. McDonald’s notuje wzrost
W poprzednim kwartale McDonald’s doświadczył największego spadku sprzedaży w Stanach Zjednoczonych od początku pandemii COVID-19. Wyniki uzasadniano spadkiem liczby klientów o niskich i średnich dochodach. Obawiano się, że trend ten może się utrzymać. Tak się jednak nie stało. Podsumowując wyniki, prezes Chris Kempczinski, wyraził opinię, że 6-proc. wzrost sprzedaży w II kwartale to rezultat wartości marki McDonald’s, działań marketingowych oraz nowych pozycji w menu, w tym wprowadzenia McCrispy Chicken Strips.
Niedawno McDonald’s ogłosił, że w ciągu całego roku planuje otworzyć 2200 lokali i przeznaczyć od 3 do 3,2 miliarda dolarów na inwestycje. Firma prognozuje, że liczba otwarć restauracji netto zwiększy jej sprzedaż w całym systemie o nieco ponad 2 proc. Kapitalizacja rynkowa giganta fast food wynosi prawie 220 miliardów dolarów.