Używane meble w IKEA. Sieć ogłasza nowy pomysł na biznes

IKEA zamierza uruchomić własny sklep internetowy sprzedający używane meble – podaje „Financial Times”. Platforma otrzyma nazwę Preowned i w pierwszej kolejności będzie testowana w Hiszpanii oraz Norwegii, choć producent nie wyklucza wdrożenia tego rozwiązania w skali globalnej w niedługim czasie. Dla szwedzkiej marki oznacza to wejście w biznes, w którym silną pozycję mają dwaj inni giganci – eBay oraz Gumtree. Zdjęcie

Uzywane Meble W Ikea Siec Oglasza Nowy Pomysl Na Biznes C398e53, NEWSFIN

Szwedzka sieć Ikea zamierza uruchomić serwis do sprzedaży używanych mebli /123RF/PICSEL Reklama

Jak wskazuje brytyjski dziennik, IKEA zamierza otworzyć platformę typu marketplace. Nowa usługa, mająca ułatwić klientom sprzedaż i zakup starych mebli, ruszy w ramach testu w dwóch miastach – w Madrycie oraz Oslo.

Wspomniany serwis ma nazywać się IKEA Preowned. Jak wskazał w rozmowie z „Financial Times” Jesper Brodin, dyrektor naczelny Ingka, czyli największego franczyzobiorcy szwedzkiej sieci, docelowo testowana platforma ma zostać uruchomiona we wszystkich krajach, w których działają sklepy tej marki. Możliwym terminem branym pod uwagę jest koniec bieżącego roku.

Reklama

Używane meble w Ikei. Tak ma wyglądać nowa usługa sieci

W ramach testu użytkownicy platformy będą mogli handlować w obrębie swojego miejsca zamieszkania. Sam proces ma wyglądać w ten sposób, że to sprzedawcy wrzucają ogłoszenie wraz ze zdjęciem, opisem oraz proponowaną kwotą. IKEA pośredniczy w tym, dodając bardziej szczegółowe dane, np. profesjonalne zdjęcie reklamowe lub dokładne wymiary. Odbiór mebli i ich transport leży już po stronie kupującego.

Obecnie wspomniana usługa jest darmowa. Jak dodał jednak Brodin, w przyszłości sprzedający mogą ponosić „symboliczną opłatę”. W ramach zapłaty natomiast użytkownicy otrzymają wskazaną przez siebie kwotę albo bon na zakupy do IKEA z 15-proc. rabatem. 

Otworzenie platformy marketplace jest dla IKEA kontynuacją procesu transformacji cyfrowej oraz chęci uzyskania do 2030 r. neutralności klimatycznej. Przedstawiciel szwedzkiej sieci przypomina, że popularne sklepy zmieniły swój profil – z mieszczącego się na obrzeżach dużych miejscowości na dostępny w centrach miast i oferujący zakupy online czy montaż mebli.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *