Cyberprzestępcy czyhają na branżę e-commerce. Jak chronić firmę przed atakami

ić firmę przed atakami” class=”has–dimensions” width=”408″ height=”255″ />

Foto: Adobe Stock

Magdalena Auzbiter

W Unii Europejskiej ochronę podczas płatności kartami kredytowymi i debetowymi stanowi m.in. system uwierzytelniania 3D. Chroni on przed wykorzystaniem skradzionych danych. Nie oznacza to jednak, że przedsiębiorcy lub klienci powinni przestać uważać na dane karty takie jak numer, data ważności oraz kod bezpieczeństwa, ponieważ system 3D nie jest obowiąkowy poza granicami UE. Więc transakcje „za morzem” mogą stanowić większe ryzyko dla kupujących. 

Dodatkowym zabezpieczeniem może być ustanowienie limitów płatności w internecie, które minimalizują straty w przypadku ewentualnego ataku. W większości przypadków banki pozwalają na łatwą i szybką zmianę limitów, więc gdy przedsiębiorca musi przelać kontrahentowi więcej środków, zawsze może go podwyższyć, a następnie wrócić do „codziennego” poziomu. 

Podstawą dla wszystkich powinna być także regualna aktualizacja systemów operacyjnych oraz aplikacji, z których korzystają. Właściciele tego typu oprogramowań wprowadzają kolejne zmiany i nowości, które mają na celu podwyższenie komfortu, ale przede wszystkim bezpieczeństwa użytkowników.

Zgodnie ze statystykami NBP liczba i wartość transakcji z udziałem oszustów rośnie z roku na rok. W 2022 roku było ich około 60 tysięcy na kwotę prawie 200 mln złotych. To pokazuje skalę tego zjawiska oraz daje do myślenia, że oszustwo może dotknąć każdego z nas. 

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *