Żabka Group, która w poniedziałek dokonała otwarcia swojego 12-tysięcznego punktu sprzedaży w Polsce, w Krakowie, planuje w ciągu nadchodzących lat podtrzymać dynamikę wzrostu, która zakłada uruchamianie mniej więcej 1,3 tys. lokali każdego roku. Spółka ocenia, że możliwości rynku w naszym kraju sięgają blisko 20 tysięcy sklepów oznaczonych marką Żabka.

Jak stwierdził Adam Manikowski, dyrektor jednostki biznesowej Żabka Polska, inauguracja 12-tysięcznego obiektu to przełomowy moment dla firmy oraz świadectwo jej prężnej ekspansji w kraju.
– Otwieramy, zgodnie z zapowiedziami, około 1,3 tys. sklepów rocznie (…) i to tempo przez kilka lat zostanie utrzymane – oznajmił Manikowski w rozmowie z przedstawicielami mediów w Krakowie.
Podkreślił, że Żabka stanowi najprędzej rozwijającą się sieć handlową w branży i zamierza ten status nadal utrzymywać. Według wiceprezesa, przedsiębiorstwo wycenia potencjał polskiego rynku na mniej więcej 20 tysięcy sklepów pod marką Żabka.
– To ukazuje także, jak zmienia się formuła Żabki i jesteśmy w stanie aktualnie działać w wielu miejscach, w których jeszcze parę lat temu nie przewidywaliśmy być – obecnie jesteśmy czymś obszerniejszym niż tylko sklep, to również gastronomia czy centrum usług – zaakcentował przedstawiciel spółki.
Jak dodał, sklepy sieci prowadzi więcej niż 10 tysięcy franczyzobiorców, bezpośrednio oraz pośrednio tworzy ona ponad 60 tysięcy etatów w Polsce.
– To uzmysławia, jak istotną częścią jesteśmy nie tylko dla lokalnej społeczności, lecz także dla gospodarki w Polsce – zaakcentował Manikowski.
Grupa Żabka informowała w sierpniu, że jej wpływy ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2025 r. zwiększyły się o 14,7 proc., osiągając poziom 12,8 mld zł, zysk brutto wyniósł 2,1 mld zł, a skorygowany wynik EBITDA 1,654 mld zł. (PAP)
rgr/ mrr/



