Grupa Polsat Plus podsumowuje I kwartał. Wzrost przychodów i EBITDA

Zarząd Grupy Polsat Plus podsumował wyniki finansowe oraz operacyjne za pierwszy kwartał 2025 roku. Prezes Zarządu Mirosław Błaszczyk zwrócił uwagę, że był to niezwykle udany kwartał we wszystkich obszarach działalności. Grupa zrealizowała założenia Strategii 2023+, konsekwentnie wdraża strategię multiplay i efektywnie monetyzuje inwestycje w odnawialne źródła energii. Ten najnowszy segment działalności Grupy Polsat Plus ma szansę na generowanie około 500 mln zł EBITDA już od 2026 roku, zgodnie z prognozami.

Zdjęcie

Grupa Polsat Plus Podsumowuje I Kwarta Wzrost Przychodw I Ebitda Eb7f7d7, NEWSFIN

Grupa Polsat Plus zaprezentowała bardzo dobre wyniki za I kwartał 2025 roku /Hubert Hardy /Reporter Reklama

– Uzyskaliśmy znakomite wyniki finansowe, rejestrując wzrost skorygowanego zysku EBITDA o 4,8 procent do 809 milionów złotych – mówił Prezes Zarządu Grupy Polsat Plus oraz Prezes Zarządu spółki Cyfrowy Polsat S.A. Mirosław Błaszczyk.

W Grupie Polsat Plus przychody również wzrosły – o 3,7 procent, osiągając 3,5 miliarda złotych.

Oprócz wskaźników finansowych, prezes zwrócił uwagę na wyniki operacyjne. – Osiągnęliśmy znakomite rezultaty operacyjne w każdym segmencie – zaznaczył Mirosław Błaszczyk.

Czytaj więcej: Wzrost przychodów oraz EBITDA Grupy Polsat Plus w I kwartale 2025 roku

Reklama

Wzrost ARPU w obszarze usług B2B i B2C, silna pozycja w sektorze mediowym

W obszarze usług B2C i B2B dostrzegalny jest wzrost współczynnika ARPU (średni przychód na użytkownika). Wskaźnik ten dla klientów B2C wzrósł o 4,2 procent do 77,7 zł, a dla B2B o 1,2 procent do 1508 zł. Współczynnik churn (wskaźnik odpływu klientów) wyniósł jedynie 6,8 procent. – To dowodzi lojalności naszych klientów oraz wysokiej jakości świadczonych przez nas usług – skomentował poziom churn Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii i Nowych Obszarów Rozwoju Biznesowego, podkreślając, że niski poziom tego wskaźnika niezmiennie go cieszy.

W sektorze mediowym, obejmującym telewizję i internet, na uwagę zasługuje oglądalność kanałów telewizyjnych Grupy, która wynosi 22,1 procent udziału w rynku – a także pozycja lidera internetu Grupy Polsat-Interia wśród wydawców w Polsce w I kwartale 2025 roku. Wiceprezes Maciej Stec zauważył, że Grupa Polsat Plus „skutecznie umacnia swoją pozycję na rynku portali internetowych”. Prezes Mirosław Błaszczyk dodał, że w obszarze portali internetowych Grupa Polsat-Interia może poszczycić się 21 milionami użytkowników generującymi 1,9 miliarda odsłon. Przypomniał również, że w I kwartale bieżącego roku Grupa Polsat-Interia była liderem w kategorii mobilnej.

Segment zielonej energii. Cel około 500 mln zł EBITDA w 2026 roku pozostaje aktualny

Jeśli chodzi o najnowszy segment Grupy Polsat Plus – segment zielonej energii – EBITDA tego obszaru wzrosła o 15,8 procent do 57,1 miliona złotych. Maciej Stec podkreślił, że Grupa Polsat Plus utrzymuje cel osiągnięcia około 500 milionów zł EBITDA dla tego segmentu w 2026 roku. W segmencie zielonej energii dobrze widoczna jest realizacja założeń strategii 2023+.

Cel numer jeden został osiągnięty – jesteśmy czołowym producentem czystej zielonej energii. Cel numer dwa również został zrealizowany – zbudowaliśmy kompletny łańcuch wartości zielonego wodoru – stwierdził wiceprezes Maciej Stec.

Segment

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *