Wpływ geopolitycznego krajobrazu na rynek materiałów budowlanych, perspektywy i wyzwania, trwałe partnerstwa z siecią sprzedaży i marketing 360° — to główne tematy XV Kongresu Stolarki Polskiej, którego gospodarzem jest Stowarzyszenie POiD. Wydarzenie zaplanowano na 22-23 maja 2025 r. w Hotelu Warszawianka w Jachrance. Zachęcamy do zapoznania się z programem i dołączenia do nas na Kongresie!
W tym roku tematem przewodnim Kongresu Stolarki Polskiej jest: Przyszłość branży – nowa era dla budownictwa, biznesu i technologii. Angażujące dyskusje ze specjalistami i przedstawicielami firm odbędą się w czterech blokach tematycznych i zakończą się rezolucją kongresową, która przedstawi najważniejsze inicjatywy Stowarzyszenia POiD w nadchodzącym okresie. Zgodnie z mottem: „Wiedza, prestiż, kontakty” Kongres będzie również doskonałą okazją do nawiązywania kontaktów branżowych.
Rejestracja na wydarzenie trwa do 16 maja pod adresem: Kongres.poid.eu/rejestracja/
Przedstawiamy kompleksowy program XV Kongresu Stolarki Polskiej.
Makroekonomia – wpływ krajobrazu geopolitycznego na rynek materiałów budowlanych
Co przyniesie przyszłość budownictwu w zmieniającym się kontekście makroekonomicznym? Temat ten zostanie omówiony w pierwszym bloku tematycznym Kongresu, który rozpocznie się prezentacją zatytułowaną: „Gospodarka polska w liczbach”. W kolejnym segmencie odbędzie się panel dyskusyjny z udziałem ekspertów i przedstawicieli branży, obejmujący tematy takie jak obecny klimat geopolityczny, podaż i dostępność materiałów budowlanych, ramy prawne, polityka rządowa i współpraca międzynarodowa.
W pierwszym bloku tematycznym wezmą udział: Paweł Dziekoński, Wiceprezes Zarządu Grupy FAKRO , dr Damian Kaźmierczak, Członek Zarządu i Główny Ekonomista Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa , Krzysztof Kordulewski, Lider Rozwoju Biznesu Europy Środkowej, Adeo Groupe , Prof. dr hab. Waldemar Rogowski, Dyrektor Instytutu Finansów, Korporacji i Inwestycji, Kierownik Katedry Zarządzania Ryzykiem w Szkole Głównej Handlowej, Główny Analityk Grupy BIK oraz Patrycjusz Wyżga, dziennikarz, twórca kanałów „Didaskalia” i „Horyzonty” na YouTube.
Branża – perspektywy i wyzwania na przyszłość
Rozszerzając pierwszy blok Kongresu, drugi blok tematyczny nosi tytuł: Przemysł – perspektywy i wyzwania na przyszłość. Ta sekcja zapewnia dogłębną analizę sektora stolarki budowlanej, obejmującą analizy rynku mieszkaniowego w Polsce i Europie, potencjał renowacji i eksport stolarki okiennej i drzwiowej. Podczas panelu dyskusyjnego eksperci poruszą kwestie raportowania ESG, efektywności energetycznej, fali renowacji, klasyfikacji energetycznych budynków, a także ograniczeń biurokratycznych i programów wsparcia.
W drugim bloku tematycznym wezmą udział: Krystyna Baran, Prezes Zarządu WIŚNIOWSKI, Łukasz Luto, Prezes Zarządu PORTA KMI POLAND, Krzysztof Michalak, Dyrektor Sprzedaży PL & CEE OKNOPLAST, Rafał Szefler, Doradca Ministra Rozwoju i Technologii, Małgorzata Walczak-Gomuła, Prezes Zarządu ASM Research
Solutions Strategy i Patrycjusz Wyżga, dziennikarz, autor kanałów „Didaskalia” i „Horyzonty” na YouTube.
Trwałe partnerstwo z siecią sprzedaży
Dystrybucja jest kluczowym ogniwem łączącym producenta z końcowym konsumentem. Jak zapewnić dostępność, konkurencyjność i najwyższą jakość usług w obliczu szybkich zmian, a także jak nawiązać trwałe partnerstwa z siecią sprzedaży w czasie, będzie tematem trzeciego bloku tematycznego Kongresu. Ten segment zakończy się również panelem dyskusyjnym z udziałem ekspertów.
W trzecim bloku tematycznym udział wezmą m.in.: Wojciech Herra, niezależny konsultant i ekspert w zakresie zarządzania lojalnością i rozwoju biznesu, Grzegorz Filipek, członek zarządu Grupy PSB Handel, Szymon Kwaśnik, założyciel Stowarzyszenia Stolarzy i prezes Cechu Rzemiosł Różnych w Zbąszyniu , Michał Maciejewski, doradca ds. sprzedaży i rozwoju produktu w firmie Aluplast ,
Artur Pęksyk, Prezes i Dyrektor Zarządzający Business Marketing Design Lab i Grzegorz Ratajczak, Dyrektor Wykonawczy, Członek Zarządu KRISHOME.