Polski startup AD 2025. Raport przygotowany z inicjatywy Sebastiana Kulczyka pokazuje, co decyduje o sukcesie startupów

Istotnym czynnikiem sukcesu startupów jest nie tylko przełomowa technologia, ale przede wszystkim kapitał intelektualny ich założycieli. To jest kluczowy wniosek z raportu zleconego przez Sebastiana Kulczyka, architekta programu InCredibles, i przeprowadzonego przez Mentors4Starters.

Polski Startup Ad 2025 Raport Przygotowany Z Inicjatywy Sebastiana Kulczyka Pokazuje Co Decyduje O Sukcesie Startupw 11adbc7, NEWSFIN

/ Materiały prasowe

Raport zatytułowany „Portret kompetencyjny polskiego przedsiębiorcy technologicznego AD 2025” opiera się na analizie umiejętności 125 założycieli startupów, którzy odpowiedzieli na liczne zapytania, a 40 z nich przeszło kompleksowe wywiady. Oferuje on cenne spostrzeżenia dla przedsiębiorców, inwestorów i organizacji, które promują wzrost innowacji w Polsce.

Kapitał intelektualny jest podstawą wartości startupu

Badania wskazują, że kapitał intelektualny stanowi 85% całkowitej wartości startupów. Ponadto firmy z solidnym kapitałem intelektualnym mają o 70% większe szanse na przetrwanie pierwszych pięciu lat działalności.

– Kapitał intelektualny jest podstawą sukcesu startupu. Jest kluczowym czynnikiem przetrwania i rozwoju młodych przedsiębiorstw – podkreśla Sebastian Kulczyk. W czasach, gdy dostęp do technologii nie jest już decydującą przewagą konkurencyjną, to wiedza, doświadczenie i kreatywność zespołów są kluczowe dla sukcesu.

Mocne strony i braki umiejętności polskich przedsiębiorców

Polscy przedsiębiorcy technologiczni są wysoko wykształceni, ponad 91% uczestników posiada dyplom uniwersytecki. Jednak aż 73,6% z nich uważa, że polski system edukacji formalnej nie wyposaża ich w niezbędne umiejętności zarządzania biznesem. W rezultacie 65% respondentów kontynuowało dodatkowe studia lub kursy w ciągu ostatnich dwóch lat, aby podnieść swoje kwalifikacje.

Najbardziej efektywnym sposobem na podniesienie umiejętności jest praktyczne doświadczenie biznesowe (34,5%) i mentoring (21,7%). Programy akceleracyjne są również wysoko cenione, wykorzystywane przez ponad połowę startupów (58,4%), przy czym 25,2% uczestników postrzega je jako skuteczne narzędzie transferu wiedzy.

Mimo to polscy przedsiębiorcy podkreślają niewystarczające wsparcie ze strony rad nadzorczych (tylko 40% uważa, że otrzymuje realną pomoc) i funduszy inwestycyjnych (zaledwie 13%).

Sztuczna inteligencja i przyszłość umiejętności

W szybko zmieniającym się krajobrazie sztucznej inteligencji (AI),

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *