Nie będziemy tam latać latem. Wizz Air tnie trasy

Oprócz nowo wprowadzonych tras, Wizz Air ogłosił cięcia w kierunkach, które są bardzo pożądane przez polskich podróżnych. Loty te zostaną przerwane od tej wiosny. Cztery kierunki i trzy lotniska zostaną dotknięte, jak donosi portal branżowy Fly4Free. Zauważa, że zawieszenie nie zostało oficjalnie ogłoszone przez węgierską linię lotniczą, ale ujawnione przez niezadowolonych pasażerów.

Zdjęcie

Nie Bdziemy Tam Lata Latem Wizz Air Tnie Trasy 7c9f8aa, NEWSFIN

Wizz Air zawiesza cztery trasy z Polski. Trzy lotniska zostaną dotknięte / 123RF/PICSEL Reklama

Zgodnie z informacjami udostępnionymi przez portal loty na Sardynię zostaną usunięte z systemu rezerwacji na lotnisku Chopina w Warszawie. Połączenia do nadmorskiego miasta Olbia miały być realizowane od czerwca do września. „Wszystko wskazuje na to, że w tym roku żaden samolot nie będzie obsługiwał tej trasy” — stwierdza Fly4Free. Z lotniska Chopina Wizz Air wprowadził nowe trasy do włoskich miast, takich jak Piza i Genua, a także do Dortmundu w Niemczech i Bukaresztu, stolicy Rumunii.

Podróżni z Gdańska i Katowic

Pasażerowie podróżujący z Gdańska pożegnają się z dwoma trasami, które wcześniej obsługiwała węgierska linia lotnicza. Z przyczyn, które pozostają niejasne, Wizz Air wstrzymał popularne połączenie do Walencji. Pobliskie miejsca wypoczynkowe, takie jak Alicante i Casp, są preferowane do wypoczynku, a ostatnio wielu Polaków kupuje tam domy letniskowe. Oczekuje się również, że Wizz Air zlikwiduje lot ze stolicy Pomorza do Malmö w Szwecji. Portal branżowy wskazuje, że turyści z obu regionów, wraz z lokalnymi hotelami, odczują negatywne skutki tej decyzji.

Reklama

Ostatnim lotem, który zostanie wycofany z siatki połączeń Wizz Air, będzie trasa z Katowic do Kopenhagi. Według informacji ze strony internetowej linii lotniczej Kopenhaga jest uznawana za jedno z najbardziej zielonych, najczystszych i najbardziej przyjaznych rowerzystom miast na świecie. Fly4Free informuje, że loty na tej trasie są zawieszone od początku 2025 roku. Wówczas linia lotnicza ogłosiła, że jest to środek tymczasowy. „Obecnie wszystko wskazuje na to, że będzie to dłuższa przerwa” – ostrzega portal.

Wcześniej w styczniu tego roku linia lotnicza zdecydowała się zawiesić jedyną trasę z lotniska Warszawa-Radom do Larnaki na Cyprze. Niedawno ogłoszono, że 10 kwietnia – po ponad dwóch latach – Wizz Air wykona ostatni lot na trasie z Abu Zabi na Malediwy, po czym zawiesi to połączenie. Ceny biletów lotniczych na tej trasie były konkurencyjnie niskie, a loty były dostępne codziennie.

Dłuższe trasy i problemy

Zaprzestanie obsługi tej trasy było podobno związane z faktem, że podróż liniami Wizz Air trwała o 40 procent dłużej ze względu na konieczność lotu bliżej lądu. Węgierskie samoloty nie są certyfikowane do dłuższych lotów z dala od lotnisk awaryjnych . Następnie ogłoszono, że linia lotnicza zamierza zlikwidować kilka długodystansowych tras. Eksperci przypominają, że krótsze podróże zazwyczaj przynoszą większe zyski.

Wyeliminowanie dodatkowych tras z rozkładu lotów może być również związane z trwającymi problemami technicznymi linii lotniczej. Problemy te utrzymują się od 2023 r. i dotyczą konserwacji silników Pratt & Whitney używanych w Airbusach. Awaria wpłynęła już na zdolność operacyjną linii lotniczej i zmusiła ją do zmniejszenia liczby lotów o około 10 procent w ciągu ostatniego sezonu zimowego.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga włączonej obsługi JavaScript w przeglądarce. „Najważniejsze pytania”. Balcerowicz o prywatyzacji kolei: Dlaczego powinna być własnością państwa? Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *