Koniec bojkotu platformy X? Apple i inni wracają z reklamami u Muska

Kontrowersyjne wpisy Elona Muska na jego własnej platformie X doprowadziły do wycofania się wielu istotnych reklamodawców. Oprócz Amazon, Disneya i Warner Bros Discovery, także Apple zrezygnowało z reklam. Teraz producent iPhone’ów postanowił wrócić do współpracy z Muskiem. Zdjęcie

Koniec Bojkotu Platformy X Apple I Inni Wracaj Z Reklamami U Muska A2bd41f, NEWSFIN

Duże firmy ponownie chcą reklamować się na platformie X /CNP/ABACA/Abaca/East News /East News Reklama

Już ponad rok temu Apple wstrzymało swoje wydatki na reklamy na platformie X. Decyzja ta była wynikiem fali krytyki, która spadła na Elona Muska po jego kontrowersyjnych zmianach w serwisie od momentu jego przejęcia w 2022 roku.

Kontrowersyjne wpisy Muska

Platforma X od 2022 roku często kojarzona jest z dezinformacją, dla wielu także z mową nienawiści, co jest niepożądane dla żadnej z dużych firm. Elon Musk jako właściciel platformy nie unikał takich treści, a wręcz je propagował.

Ostateczne decyzje zostały podjęte, gdy Musk określił jako „fakt i prawdę” jeden z tweetów oskarżających Żydów o nienawiść do „białych”. Jak przypomina „Rzeczpospolita”, Musk także skrytykował organizacje żydowskie, co spotkało się z reakcją największych klientów miliardera. W wyniku tego wycofały się m.in. Amazon, Apple, Disney, Comcast, Warner Bros. Discovery i IBM. Początkowo Elon Musk nie przejmował się wycofaniem się firm:

Reklama

„Jeśli ktoś będzie próbował mnie szantażować reklamami, szantażować pieniędzmi, to niech spier…”

Szybko jednak zmienił zdanie, gdy okazało się, że sytuacja finansowa platformy X jest bardzo zła, ponieważ opuścili ją nie tylko duzi reklamodawcy, ale także znaczna liczba użytkowników. Musk nabył platformę X za około 44 miliardy dolarów. Według analizy Fidelity wycena X spadła już do jednej trzeciej tej kwoty.

Apple wraca na platformę X. Czy to wystarczy?

Podejście dużych technologii do platformy X oraz samego Elona Muska zmieniło się znacząco po wyborach w USA. Miliarder jest teraz blisko administracji Donalda Trumpa, co ma znaczenie dla czołowych firm na świecie.

Serwis MacRumors zauważa, że na kontach Apple’a i AppleTV na X już trwają promocje dotyczące funkcji prywatności Safari oraz programu Apple TV Plus Severance. Z kolei według „The Wall Street Journal” również Amazon planuje wkrótce zwiększyć swoje wydatki na reklamę w tym serwisie.

Czy to zatrzyma konsekwencje decyzji tych firm sprzed ponad roku? Musk już w 2024 roku złożył pozew antymonopolowy przeciwko niewiernym firmom. W dokumencie miliarder oskarżył reklamodawców o „nielegalny bojkot” oraz o działanie wspólnie i w porozumieniu w celu wstrzymania miliardów dolarów przychodu z reklam dla platformy X.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. „Lepsza Polska”. Eksperci o zarobkach Polaków: Wydajność pracy musi być wyższa Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *