„W tej chwili nie skorzystasz z Blika” – czytamy w oświadczeniu mBanku w mediach społecznościowych. Problemy z szybkimi płatnościami dotyczą także klientów Banku Pekao, a mogą dotknąć także każdego z nas.
/123RF/PICSEL
Problemy z płatnościami Blikiem zdarzają się relatywnie rzadko. Teraz okazują się dotyczyć klientów przynajmniej dwóch banków.
Awaria Blika w kilku polskich bankach
„W tej chwili nie skorzystasz z BLIKA. Nie zapłacisz nim w sklepach stacjonarnych i w internecie, nie wykonasz przelewu na nr telefonu oraz nie wypłacisz za jego pośrednictwem gotówki z bankomatu” – taka informacja w południe 10 kwietnia pojawiła się na facebookowym profilu mBanku. Bank zapewnia, że problemy występują po stronie operatora usługi.
Także w Banku Pekao szybko pojawił się krótki komentarz do sytuacji: „Przepraszamy za utrudnienia, mogą występować chwilowe trudności w korzystaniu z Blika. Pracujemy nad przywróceniem działania tej funkcji”. Problem wydaje się rozprzestrzeniać także na inne banki w Polsce.
Reklama
Rośnie liczba problemów z Blikiem
Pierwsze problemy z Blikiem pojawiły się o 12:00 i w ciągu 30 minut zaczęły przybierać na sile. Obecnie najgorzej sytuacja wygląda w Banku Pekao. Serwis Downdetector rejestruje już blisko 700 raportów o błędach (stan z 12:18), które w większości dotyczą bankowości mobilnej i samego Blika. W mBanku póki co awarii jest mniej – obecnie to ponad 550 błędów (stan z 12:18). Coraz więcej pojawia się jednak zgłoszeń awarii w Banku Millenium i PKO Banku Polskim.
Agnieszka Maciuła-Ziomek