Według danych Statista, do 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 miliona, a przychody z rynku zbliżą się do 470 milionów dolarów. Wraz ze wzrostem liczby graczy, sektor gier mobilnych również odnotowuje znaczący wzrost.
– Na świecie w gry mobilne gra około 3 miliardów osób, z czego połowa mieszka w Azji i na Pacyfiku, znaczna część w Ameryce Północnej i Południowej, a Europa ma ogromne możliwości rozwoju – twierdzi Adam Bialic, dyrektor ds. marketingu w ZTE Polska i nubia, w wywiadzie dla agencji Newseria.
Według raportu Xsolla za pierwszy kwartał 2025 roku, globalny przemysł gier mobilnych ma się rozwijać w przyspieszonym tempie, ze średnioroczną stopą wzrostu (CAGR) na poziomie 11,3%. W samym 2025 roku prognozowany jest wzrost rok do roku na poziomie 9,9%.
Obserwujemy zauważalną zmianę w modelach zaangażowania graczy, a liderami tej transformacji są Generacja Z i Generacja Alfa. Gracze ci radykalnie zmieniają branżę gier – korzystając z technologii cyfrowych od najmłodszych lat, chętniej wybierają interaktywne treści tworzone przez użytkowników i udostępniane za pośrednictwem mediów społecznościowych. Prognozuje się, że do 2029 roku gry w chmurze będą generować na całym świecie przychody w wysokości 25,3 miliarda dolarów.
Te zmiany mają również istotny wpływ na rynek polski. Według danych PMR, w 2023 roku tytuły mobilne stanowiły 36% wszystkich gier wideo w Polsce, wliczając te dostępne za pośrednictwem mediów społecznościowych i przeglądarek internetowych. Ten sam odsetek dotyczy komputerów stacjonarnych, a konsole stanowią 28%.
Dane analityków Statista wskazują, że polski rynek doświadcza napływu innowacyjnych tytułów, co świadczy o rozrastającej się społeczności twórców gier i wzroście zaangażowania konsumentów. Prognozy wskazują, że do 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce osiągnie 7,1 miliona, a ich udział w rynku wzrośnie do 18,4%, z 15,6% w tym roku.
„W Polsce sektor gier mobilnych jest wciąż dość młody. Naturalnie, w Polsce jest znaczna liczba graczy mobilnych. Ta grupa demograficzna poszerza ogólną publiczność graczy, ponieważ mamy osoby zainteresowane graniem na komputerach stacjonarnych i różnych konsolach, co sprawia, że smartfony stanowią kolejną platformę w tym krajobrazie. Segment identyfikujący się jako użytkownicy gier na smartfony to