Brytyjski Simplyhealth poinformował w czwartek, że stał się pierwszą firmą, która wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję (AI) do odpowiadania na wszystkie e-maile klientów, a spersonalizowane odpowiedzi zajmują ułamek czasu potrzebnego na udzielenie odpowiedzi przy użyciu szablonu.
Firma z branży medycznej korzystała już wcześniej z innej technologii AI do obsługi 20-30 proc. zapytań – podał dyrektor Simplyhealth ds. obsługi klienta Dan Eddie.
Jednak generatywna AI "Einstein GPT" firmy Salesforce – w odróżnieniu od technologii wykorzystujących gotowe szablony – może zrozumieć pytania klientów i dostarczyć spersonalizowaną odpowiedź – stwierdził.
AI odpowiedziała już na 500 wiadomości e-mail przesłanych do Simplyhealth.
"Poprosiliśmy Einstein GPT o sformułowanie odpowiedzi; pojawiła się ona w ciągu trzech sekund" – powiedział Eddie na temat pierwszego zapytania.
"AI odpowiedziała: +Droga Lauro, po pierwsze, czy mogę przeprosić za wszelkie frustracje, które przeżyłaś do tej pory?+, więc wykazała się wymaganą empatią" – dodał.
E-maile są sprawdzane przez człowieka, aby upewnić się, że są dokładne – powiedział Tim Gough, dyrektor Simplyhealth ds. technologii.
Dodał, że spośród e-maili wyprodukowanych do tej pory 11 wymagało poprawek interpunkcji bądź innych modyfikacji.
Nie było żadnych "szaleństw" – stwierdził. Oznacza to, że AI nie stworzyła żadnych fałszywych treści.
Ponadto czas reakcji został skrócony z 12 minut do jednej.
mwt/ mms/