Netflix przebija oczekiwania. Nowy abonament strzałem w dziesiątkę

Netflix opublikował wyniki za III kwartał 2024 roku i jak okazało się – serwis streamingowy przebił oczekiwania rynku we wszystkich kategoriach. Szczególne wrażenie na inwestorach mógł zrobić przyrost liczby subskrybentów. Akcje spółki skoczyły w handlu posesyjnym. 

Netflix Przebija Oczekiwania Nowy Abonament Strzalem W Dziesiatke 5ec9f20, NEWSFIN

fot. izzuanroslan / / Shutterstock

Wyniki Netfliksa w III kwartale pokonały prognozy na każdym polu. Spółka wypracowała zysk netto w wysokości 2,4 mld USD. Zyska na akcję wyniósł 5,40 USD, podczas gdy rynkowy konsensus zakładał wynik na poziomie 5,09 USD.

Przychody koncernu w III kwartale wyniosły 9,83 mld USD, również pokonując prognozowane 9,77 mld USD. Netflix prognozuje, że w czwartym kwartale będzie miał 10,13 mld USD przychodów, więcej niż zakładane przez rynek 10,04 mld USD. 

W okresie lipiec-wrzesień spółce przybyło 5,07 mln nowych aktywnych subskrybentów wobec 4,54 mln przed rokiem, przewyższając szacunki Wall Street o ponad 1 mln. Szczególnie rozchwytywany okazał się abonament z reklamami, którego liczba użytkowników wzrosła o 35 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem. Model ten będzie wprowadzany przez Netflix stopniowo na kolejnych rynkach w 2025 roku.

Nowych klientów do serwisu mają przyciągać zapowiadane jeszcze na ten rok kontynuacje przebojów platformy. Pod koniec grudnia ma ukazać się druga część koreańskiego serialu "Squid Game". Na zwiększenie liczby subsrybentów w IV kwartale ma wpłynąć również tradycyjnie silny okres świąteczny.

W handlu pozasesyjnym akcje Netfliksa zyskały o 5,05 proc. Od początku roku notowania stremingowego giganta umocniły się jak dotąd o 46,78 proc. 

Notowania Netfliksa od początku roku (TradingView)

Jak podkreśla analityk XTB Maksymilian Kuch, pomimo imponujących wyników Netflix stoi przed pewnymi wyzwaniami. Wśród nich można wymienić rosnącą konkurencję na rynku streamingowym, który wymusza ciągłe inwestycje w nowe treści i formaty.

– Choć segment reklamowy rośnie, firma nie spodziewa się, że będzie on głównym motorem wzrostu przychodów przed 2026 rokiem. Interesującą zmianą jest również planowane zaprzestanie raportowania liczby subskrybentów od pierwszego kwartału 2025 roku, co może wpłynąć na sposób, w jaki inwestorzy oceniają wyniki spółki. Patrząc w przyszłość, Netflix prognozuje 15-procentowy wzrost przychodów w całym 2024 roku oraz poprawę marży operacyjnej do 27% – ocenia Maksymilian Kuch.

MM

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *