MSP z cyfryzacją „na bakier”. 3/4 firm handlowo-usługowych nie planuje takich działań

Ponad 73 proc. małych i średnich firm z sektora handlowo-usługowego nie planuje cyfryzować żadnych obszarów w ciągu najbliższych miesięcy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Fiserv Polska.

Msp Z Cyfryzacja Na Bakier 34 Firm Handlowo Uslugowych Nie Planuje Takich Dzialan 86eb2c1, NEWSFIN

fot. SvetaZi / / Shutterstock

Prawie trzy czwarte MŚP (ponad 73 proc.) z sektora handlowo-usługowego nie planuje cyfryzować żadnych obszarów w ciągu najbliższych miesięcy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Fiserv Polska. Najczęściej deklarowaną przez przedsiębiorców przyczyną takiej decyzji jest to, że tego nie potrzebują (prawie 60 proc.) bądź ich biznes jest zbyt mały (27 proc.). Z kolei najwięcej firm planujących cyfryzację zapowiedziało, że będzie ona dotyczyć komunikacji z klientami (55 proc.).

"Tylko co czwarta przebadana przez nas firma planuje wdrażać rozwiązania związane z cyfryzacją w ciągu najbliższych miesięcy. Z wszystkich ankietowanych branż najbardziej zainteresowani automatyzowaniem procesów są przedstawiciele działalności profesjonalnej, naukowej lub technicznej np. prawnicy, architekci (30 proc.). Jednak nawet w ich przypadku chęć cyfryzacji nie jest zbyt powszechna" – wskazał cytowany w informacji z badań prezes zarządu Fiserv Polska Krzysztof Polończyk.

ReklamaZobacz takżePolecamy: Konto Firmowe Godne Polecenia, za 0 zł za otwarcie i prowadzenie. Bez warunków, bezterminowo, z bonusami do 2400 zł

Z badania wynika, że najwięcej firm planujących cyfryzację zadeklarowało, że będzie ona dotyczyć obszaru komunikacji z klientami (55 proc.). Na drugim miejscu znalazło się przetwarzanie i przechowywanie danych oraz obieg dokumentów (prawie 51 proc.). Kolejne wymieniane obszary to rozliczanie płatności z klientami i kontrahentami (46 proc.) czy procesy księgowe i finansowe (44 proc.) bądź bezpieczeństwo (44 proc.). Najmniej firm interesuje się usprawnianiem komunikacji wewnętrznej (prawie 30 proc.).

Prawie 60 proc. z ankietowanych polskich MŚP z sektora handlowo-usługowego nie zamierza cyfryzować procesów w swoich firmach, ponieważ twierdzą, że tego nie potrzebują. Natomiast 27 proc. uważa, że ich biznes jest zbyt mały, a prawie 22 proc., że cyfryzacja została już wdrożona w obszarach, które tego wymagały. Co ciekawe, niemal 19 proc. twierdzi, że ich firma jest już wystarczająco cyfrowa. 18 proc. badanych uważa natomiast, że są to za duże koszty.

Msp Z Cyfryzacja Na Bakier 34 Firm Handlowo Uslugowych Nie Planuje Takich Dzialan A43a148, NEWSFIN

Jaką formę opodatkowania wybrać?

Własna działalność gospodarcza a podatki

Założyłeś własną firmę? Kolejnym krokiem w jest wybór sposobu rozliczania się ze skarbówką z tytułu osiąganych dochodów. Odpowiednia formy opodatkowania, dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy, niesie ze sobą korzyści finansowe. Warto o nich wiedzieć!<BR> Pobierz e-booka zostawiając zgody, albo zapłać 20 zł
Masz pytanie? Napisz na [email protected]

KupDarmowy zapisWyślijImięPole wypełnione niepoprawnie!NazwiskoPole wypełnione niepoprawnie!Jeśli chcesz fakturę, to wypełnij dalszą część formularza:NIP (bez myślników)Pole wypełnione niepoprawnie!Nazwa firmyPole wypełnione niepoprawnie!Ulica, numer budynku/lokaluPole wypełnione niepoprawnie!Kod pocztowyPodaj kod w formacie xx-xxx!MiastoPole wypełnione niepoprawnie!Wyślij

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska, działającego pod marką PolCard from Fiserv – w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w maju 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa mikro, małych i średnich przedsiębiorstw zajmujących się handlem i usługami licząca 500 podmiotów. (PAP)

autor: Marek Siudaj

ms/ mick/

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *