Włoski regulator ukarał Sheina grzywną w wysokości 1 mln euro za wprowadzającą w błąd reklamę

Włoski Urząd ds. Konkurencji i Rynku (AGCM) nałożył w poniedziałek, 4 sierpnia, karę w wysokości 1 miliona euro na operatora strony internetowej Shein w Europie. Urząd stwierdził, że grzywna została nałożona za „wprowadzanie konsumentów w błąd w kwestii inicjatyw na rzecz ochrony środowiska”. Zdjęcie

Woski Regulator Ukara Sheina Grzywn W Wysokoci 1 Mln Euro Za Wprowadzajc W Bd Reklam 34a6864, NEWSFIN

Shein został ukarany grzywną w wysokości 1 miliona euro. / Jade Gao / AFP Reklama

Włoski urząd antymonopolowy AGCM wskazał, że strategia komunikacyjna chińskiej firmy dotycząca cech odzieży i ich wpływu na środowisko wprowadza konsumentów w błąd. Urząd oskarżył również firmę Shein o rozpowszechnianie „wprowadzających w błąd komunikatów i treści dotyczących ochrony środowiska w ramach promocji i sprzedaży swoich produktów”.

Przeczytaj także: Rozważasz zakupy w Temu lub Shein? Bruksela planuje nową opłatę

Reklama

AGCM nałożyło na Sheina karę pieniężną w wysokości 1 miliona euro

Włoski regulator stwierdził, że informacje były „czasami niejasne, ogólnikowe i/lub nadmiernie dosadne, a w innych przypadkach wprowadzały w błąd lub były pomijane”. AGCM szczególnie dokładnie przeanalizował informacje dotyczące możliwości recyklingu produktów. „Konsumenci mogą zakładać, że produkty Shein są wykonane wyłącznie z materiałów zrównoważonych i w pełni nadających się do recyklingu, co – biorąc pod uwagę wykorzystane włókna i istniejące systemy recyklingu – nie odzwierciedla rzeczywistości” – stwierdził włoski regulator, nakładając na Shein grzywnę w wysokości 1 miliona euro.

Shein odpowiada na oskarżenia włoskich władz

Według agencji AFP, chińska firma wyraziła „pełną współpracę” z AGCM i zobowiązała się do „podjęcia natychmiastowych kroków” w celu rozwiązania wszelkich problemów. W oświadczeniu przekazanym agencji AFP podkreślono, że wszystkie oświadczenia dotyczące ochrony środowiska na europejskiej stronie internetowej Shein są teraz „jasne, konkretne i zgodne z przepisami”.

Obrońcy środowiska oskarżają wiele marek odzieżowych o generowanie odpadów poprzez masową produkcję niskiej jakości, tanich ubrań, które są wyrzucane po minimalnym użyciu. Podkreślają również, że produkcja odzieży zużywa znaczne ilości wody, wytwarza szkodliwe substancje chemiczne i generuje znaczną ilość odpadów.

Odtwarzacz wideo wymaga włączonej obsługi JavaScript w przeglądarce. „Szczerze o pieniądzach”: Czas na remont – Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *