Grupa Pepco, właściciel sieci dyskontowych sklepów wielobranżowych pod markami Pepco, Dealz oraz Poundland, planuje otwarcie co najmniej 400 nowych sklepów netto w całej grupie w roku obrotowym 2024 – poinformowała spółka w komunikacie dotyczącym strategicznych filarów. Grupa chce także odbudować rentowność podstawowej działalności Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej oraz planuje bardziej zdyscyplinowane podejście do wzrostu i nakładów inwestycyjnych grupy.
/Eryk Stawinski /Reporter
Reklama
Publikacja komunikatu zbiega się w czasie z prezentacją dla inwestorów z okazji Dnia Rynków Kapitałowych w Warszawie, podczas której przewodniczący wykonawczy Pepco Group, Andy Bond, ma przedstawić nowe informacje nt. strategii grupy – a także odświeżone plany osiągnięcia pozycji wiodącego europejskiego detalisty dyskontowego.
Strategiczne filary Pepco
W prezentacji Pepco będzie mówić m.in. o odbudowie rentowności podstawowej działalności Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej. Zaprezentuje również bardziej zdyscyplinowane podejście do wzrostu i nakładów inwestycyjnych w ramach całej grupy. W ramach tego podejścia, otwarcia nowych sklepów na rynkach, na których grupa już prowadzi działalność, mają być bardziej ukierunkowane. Pepco Group planuje otworzyć co najmniej 400 nowych sklepów netto w całej grupie w roku obrotowym 2024 – mniej niż 668 sklepów netto otwartych w roku obrotowym 2023.
Grupa chce również dokonać przeglądu swojego programu odnowy sklepów w Europie Środkowej i Wschodniej. Będzie też dążyć do poprawy w zakresie generowania gotówki, a także przyjrzy się temu, jak alokuje swój kapitał.
Wśród założeń strategicznych grupy znalazło się też skoncentrowanie działalności sieci Dealz w Polsce oraz strategiczna ocena pozycji tej marki w grupie, a także przyspieszenie transformacji w kierunku ujednolicenia działalności grupy i oferty dla klientów.
Wzmocnić pozycję rynkową
Nadrzędny cel grupy Pepco to wzmocnienie pozycji grupy na kluczowych rynkach, w tym kontynuacja postępów Pepco na istniejących rynkach Europy Zachodniej, obejmująca zwiększenie skali działalności we Włoszech i Hiszpanii, oraz skupienie się na Wielkiej Brytanii jako największym rynku grupy.
“Pomimo niełatwych warunków rynkowych, grupa ma wiodącą na rynku ofertę dla klientów, silny bilans i stabilne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej” – powiedział cytowany w komunikacie Andy Bond, przewodniczący wykonawczy Grupy Pepco. “Jestem zatem przekonany, że skupiając się na wypełnianiu odnowionej strategii, będziemy mogli kontynuować realizację sukcesów grupy w całej Europie” – dodał.
Pepco Group prowadzi obecnie sprzedaż w ponad 4,6 tys. sklepach zlokalizowanych w 21 krajach Europy – w tym w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Hiszpanii, Austrii i Włoszech. W Polsce wchodzi w skład prestiżowego indeksu WIG20 na warszawskiej giełdzie.
PEPCO
– – – akt.: 18.10.2023, 07:45
- –
- –
- –
- 23,3800
- –
- –
- 21,0600
- 25,7000