Netflix ogłosił podwyżki cen dla polskich klientów. To pierwsza taka zmiana od ponad trzech lat. Nowi użytkownicy platformy będą musieli pogodzić się z wyższymi stawkami od razu, natomiast obecni klienci dostaną informację o podwyżce na miesiąc przed kolejnym okresem rozliczeniowym, w którym zacznie obowiązywać nowa cena.
/123RF/PICSEL
Jak można przeczytać na stronie platformy Netflix, obecnie najtańszy, podstawowy abonament kosztuje 33 zł, standardowy 49 zł, natomiast premium – 67 zł. Oznacza to wzrost opisywanych stawek. Ten miał miejsce w środę 28 sierpnia.
Dotychczas oferta giganta streamingu kosztowała nad Wisłą odpowiednio 29 zł, 43 zł oraz 60 zł miesięcznie. Daje więc to podwyżki o 4 zł, 6 zł oraz 7 zł w zależności od rodzaju abonamentu.
Więcej za współdzielenie kont w Netflixie
Użytkownicy, którzy współdzielą konta, również zapłacą więcej. Po wejściu w życie ograniczeń dla osób udostępniających innym swoje hasła do platformy – która to możliwość została dopuszczona tylko w przypadku osób mieszkających wspólnie – Netflix wprowadził dodatkowe opłaty za współdzielenie dostępu do filmów i seriali.
Reklama
Posiadacze subskrypcji standardowej mogą ponosić jej koszt z inną osobą (po połowie), natomiast w wersji premium można dodać dwóch kolejnych widzów. Każda taka zmiana kosztowała do tej pory 9,90 zł, a od końca sierpnia stawka ta wzrośnie do 13 zł od osoby.
Zmiana cen za Netflixa. Nowi klienci muszą od razu przyszykować portfele
Ostatnia zmiana cennika dla klientów Netflixa w Polsce miała miejsce w 2021 roku. Jednocześnie nowe stawki obejmą od razu tylko tych użytkowników, którzy dopiero utworzą konto na platformie i będą chcieli wykupić abonament. Klienci posiadający aktywną subskrypcję dostaną maila o podwyżce na miesiąc przed kolejnym okresem rozliczeniowym, w którym zacznie obowiązywać nowa cena. Wówczas będą mogli zrezygnować z Netflixa bez automatycznego pobrania wyższej kwoty z ich konta.
Pod koniec czerwca br. Netflix pochwalił się, że z jego usług korzystało 277,65 mln użytkowników na całym świecie. Rok do roku oznacza to wzrost o 39,26 mln klientów, tj. o 16,5 proc. Firma nie przekazuje danych o tym, ilu widzów platforma ma w Polsce.