Koniec z niesmaczną kawą w samolotach? Alaska Airlines ma rozwiązanie problemu

Koniec Z Niesmaczna Kawa W Samolotach Alaska Airlines Ma Rozwiazanie Problemu 4f12c45, NEWSFIN

Każdy, kto pił kawę w samolocie wie, że nie smakuje ona tak dobrze, jak na ziemi

Foto: Adobe Stock

Andrzej Mandel

W trakcie lotu zmysł węchu ulega znaczącym zmianom – w kabinach ciśnieniowych obniża się poziom tlenu we krwi, co osłabia zdolność węchu, a do tego dokłada się jeszcze bardzo suche powietrze. W efekcie napoje i potrawy nie smakują na pokładach samolotów tak dobrze, jak na ziemi, a niesmaczna kawa jest uważana przez wielu za jedną z wad latania. Alaska Airlines amerykański przewoźnik obsługujący przede wszystkim loty do stanu Alaska twierdzi, że znalazł rozwiązanie problemu.

Odpowiedzią na problem dotyczący percepcji smaku i zapachu kawy na dużych wysokościach i w kabinach ciśnieniowych ma być, według przewoźnika, niestandardowa mieszanka, nad którą pracowano przez rok. Powstała w palarni Stumptown z Portland, która użyła jako bazy mieszanki Holler Mountain, a następnie dodawano do niej mocniejsze ziarna o posmaku słodkich pianek, masła z toffi czy cytrusów i wiśni. W efekcie miała powstać kawa, która będzie dobrze smakować w powietrzu.

Według informacji CNN, nim trafiono na tę jedyną mieszankę, przetestowano 20 różnych wersji. Przy czym robiono to w czasie lotów i w ramach ślepych ankiet. W ramach testowania produktu zadbano o to, by sprawdzić kawę zarówno w wersji czarnej, jak i ze śmietanką oraz z dodatkiem ciasteczek.

Niestandardowa kawa (pierwsza taka specjalna mieszanka na pokładach dużego przewoźnika) ma trafić na razie tylko na trasy łączące Alaskę z resztą świata i być w ofercie od 1 grudnia. Będzie ona też serwowana na pokładach regionalnego przewoźnika Horizon obsługującego połączenia wewnątrz stanu Alaska.

Nowa kawa na pokładach oznacza także, że Alaska Airlines kończy dziesięcioletnią współpracę z koncernem Starbucks. Przewoźnik podkreślał w swoim komunikacie prasowym, że „jest wdzięczny naszym przyjaciołom ze Starbucks” za lata współpracy.

Eksperci z branży turystycznej wątpią, by lepsza kawa przyciągnęła nowych pasażerów, ale też przyznają, że niekoniecznie o to dokładnie chodzi. Edward Russel z Airline Weekly mówił CNN, że Alaska Airlines robi to, co temu przewoźnikowi wychodzi znakomicie, czyli wspiera przedsiębiorstwa z północno-zachodniego krańca USA serwując ich produkty na pokładach swoich samolotów. Wśród marek reprezentowanych w Alaska Airlines można znaleźć np. sery Tillamook czy lody Salt&Straw.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *