British Automotive Holding, polska spółka giełdowa, ogłosiła zakończenie działalności. Grupa wkroczy na ścieżkę upadłościową. Przedsiębiorstwo nie mogło się dogadać z największym wierzycielem spółki – koncernem Land Rover Jaguar. Upadłość firmy oznacza kiepskie wiadomości dla obecnych klientów firmy.
/devke /123RF/PICSEL
Reklama
Zgromadzenie wierzycieli wchodzącej w skład grupy British Automotive Holding (BAH) spółki British Automotive Polska odrzuciło układ BAP z wierzycielami – podała spółka w komunikacie prasowym. W związku z odrzuceniem układu oraz zajęciami dokonanymi na rachunkach bankowych zarząd BAH podjął decyzję o zaprzestaniu działalności operacyjnej.
Wszystkie podmioty z grupy wkroczą na ścieżkę upadłościową.
BAH nie dogadał się z Jaguarem
British Automotive Polska działała przez pewien czas jako importer aut koncernu Land Rover Jaguar. Zagraniczne przedsiębiorstwo wypowiedziało tę umowę. Warunkiem jej przedłużenia miało być zwiększenie sprzedaży przez BAH – z ok. 3,3 tys. do 4,3 tys. samochodów na rok.
Po rozwiązaniu umowy na import firma pełniła rolę dilera luksusowych aut tej marki. Jak czytamy na stronie spółki, British Automotive Holding – poprzez spółki zależne – prowadziła na polskim rynku dystrybucję samochodów, części zamiennych i akcesoriów oraz kompleksową obsługę serwisową marek Jaguar oraz Land Rover. Spółki z grupy prowadziły autoryzowaną sprzedaż Jaguar Land Rover w Warszawie, Gdańsku, Katowicach i Łodzi.
O zakończeniu działalności także zdecydował brak porozumienia z producentem luksusowych aut. W komunikacie podano, że o odrzuceniu układu z wierzycielami zaproponowanego przez BAH zdecydował o tym głos przedstawicieli największego wierzyciela, czyli właśnie. Jaguar Land Rover. Firma jako jedyna był przeciw propozycji układowej.
„Decyzją Zgromadzenia Wierzycieli BAP, zmuszeni jesteśmy zakończyć w trybie natychmiastowym działalność operacyjną” – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes British Automotive Holding, Andrzej Nizio.
Co dalej z klientami?
Z decyzji o upadłości nie mogą być zadowoleni obecni klienci BAH. Firma podaje, że „konsekwencją zaistniałej sytuacji jest niemożność dokończenia realizowanych napraw samochodów oraz wywiązanie się z zawartych umów sprzedaży samochodów”.
Grupa prowadzi rozmowy z Inchcape JLR Polska, aby ustalić dalsze kroki postępowania „w sposób najmniej uciążliwy dla klientów”.
BAHOLDING
0,2320 -0,3180 -57,82% akt.: 29.08.2023, 17:51
- 0,5400
- 0,5480
- 0,2320
- 0,5500
- 471 308
- 179 740,6410
- 0,2110
- 0,2570
Zobacz również: PHN CELTIC INPRO Wyszukaj inne
- Aby wyszukać rozpocznij wpisywanie nazwy waloru
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Polsat News