MBF Group, Squadron oraz Polskie Lobby Przemysłowe zainicjowały projekt Mallard.

Konsorcjum MBF Group, Squadron oraz Polskie Lobby Przemysłowe zainicjowało realizację projektu Mallard, będącego drugim z trzech zasadniczych przedsięwzięć konsorcjum – oświadczyło MBF Group w publikacji.

Konsorcjum Mbf Group Squadron I Polskie Lobby Przemysowe Uruchomio Projekt Mallard A8b4b31, NEWSFIN

fot. Zbyszek Kaczmarek / / FORUM

Zarząd MBF Group zakomunikował, że projekt Mallard stanowi kontynuację działań w obszarze bezzałogowych samolotów transportowych (Cargo UAV) i jest inicjatywą mającą na celu utworzenie systemu regularnego, cywilnego transportu towarów za pomocą dronów. W odróżnieniu od typowych projektów koncepcyjnych, MALLARD wkroczył już w etap prób praktycznych.

Zgodnie z komunikatem, zamierzeniem testów jest zdobycie danych koniecznych do: oceny rentowności ekonomicznej i operacyjnej transportu bezzałogowego, organizacji przelotów bezzałogowych zgodnie z obowiązującymi regulacjami, a także opracowanie modeli kosztorysowych i analiz porównawczych w zestawieniu z konwencjonalnym transportem drogowym oraz lotniczym. Jednocześnie prowadzone są prace nad metodologią obsługi naziemnej, bezpieczeństwa załadunku oraz integracji operacji związanych z dronami z obecną infrastrukturą logistyczną.

MBF Group poinformowało, że planuje w pierwszej kolejności skierować propozycję testów operacyjnych i kooperacji inwestycyjnej do wybranych podmiotów z sektorów logistyki oraz przewozu towarowego, operatorów firm kurierskich, centrów magazynowych i spedycyjnych, jak również do firm produkcyjnych i energetycznych, instytucji infrastruktury strategicznej oraz przedsiębiorstw z obszaru e-commerce, logistyki medycznej i pomocy humanitarnej.

Projekt ma być również przedstawiony przed funduszami branżowymi i inwestorami venture capital, którzy są zainteresowani uczestnictwem w rozwoju technologii bezzałogowych i systemów transportu zrównoważonego.

Przybliżony koszt realizacji projektu do stadium pełnowymiarowego prototypu wynosi orientacyjnie 12 mln EUR, przy czym część prac badawczo-rozwojowych i testowych jest finansowana z funduszy własnych członków konsorcjum. (PAP Biznes)

mbi/ ana/

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *