Dopłata za wakacje all-inclusive: Kiedy biuro podróży może o nią poprosić

Agencje turystyczne zazwyczaj umieszczają w swoich umowach klauzulę, że koszt zarezerwowanego urlopu, takiego jak pakiet all-inclusive, może się wahać. Jest to całkowicie zgodne z prawem postanowienie. Organizator może zażądać od klienta dodatkowej opłaty, ale aby tak się stało, muszą zostać spełnione określone warunki.

Zdjęcie

Dopata Za Wakacje All Inclusive Kiedy Biuro Podry Moe O Ni Poprosi A5ac639, NEWSFIN

Agencja może zażądać dodatku za wakacje all-inclusive, ale muszą zostać spełnione pewne warunki. Zdjęcie ilustracyjne. / 123RF/PICSEL Reklama

Według „Rzeczpospolitej” w 2024 r. w Polsce z usług biur podróży skorzystało 8,75 mln osób (o 15 proc. więcej niż w roku poprzednim). Wakacje za granicą, zwłaszcza te z udziałem czarterów, były najbardziej poszukiwane. Wakacje za pośrednictwem biura podróży do popularnych miejsc są bardziej ekonomiczne niż samodzielne zorganizowanie wycieczki w hotelu o podobnej jakości. Organizatorzy wycieczek korzystają z różnych zniżek i mają przewagę negocjacyjną. Nic więc dziwnego, że popularność zorganizowanych wycieczek, takich jak wakacje all-inclusive, rośnie.

Reklama

Dodatek wakacyjny all-inclusive. Kiedy agencja może go zażądać?

Biura podróży zazwyczaj określają w swoich umowach lub w dokumencie szczegółowo określającym ogólne warunki imprezy turystycznej, że koszt zakupionego urlopu może wzrosnąć i że konieczna będzie dopłata. W przypadku braku takich informacji organizator nie ma prawa żądać od klienta zapłaty więcej. Ponadto – jak wyjaśnił UOKiK – firma może podnieść cenę zarezerwowanego urlopu tylko wtedy, gdy wystąpiły:

  • wzrost kosztów transportu,
  • wzrost opłat urzędowych, lotniskowych, załadunkowych lub podatkowych,
  • wahania kursów walutowych.

Cena Twojego urlopu uległa zmianie? Oto, do czego jesteś uprawniony

Biuro podróży żądające od klienta dodatkowej płatności musi przedstawić dowody, że wystąpił którykolwiek z wyżej wymienionych czynników . UOKiK podkreśla również, że cena wakacji może zostać podwyższona tylko do 21 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. Jeżeli konsument nie zgadza się z dodatkową opłatą, ma prawo odstąpić od umowy , bez ponoszenia jakichkolwiek kar finansowych. Oznacza to, że biuro podróży jest zobowiązane do zwrotu kwoty wcześniej zapłaconej przez klienta.

„Ważne jest, aby pamiętać, że konsument może zrezygnować z udziału w wydarzeniu, wyznaczając inną osobę na swoje miejsce. Osoba ta musi zaakceptować nie tylko wszystkie prawa wynikające z umowy, ale także obowiązki przypisane przyszłemu uczestnikowi wydarzenia turystycznego” – stwierdza Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w swoim przewodniku dla konsumentów.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *