W sierpniu 2024 r. najdłużej korzystano z witryn Grupy Google i Meta Platforms. Natomiast platforma Temu po raz kolejny osiągnęła swój rekordowy zasięg w Polsce – wynika z najnowszego badania Mediapanel.
W sierpniu br. Mediapanel oszacował łączną liczbę polskich internautów na 29,6 mln, z których codziennie z sieci korzysta 25,3 mln – podał portal Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej internautów korzysta z serwisów Google
Według badania Mediapanel w ubiegłym miesiącu serwisy i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 28,83 mln użytkowników, czyli 96,6 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 21 godzin, 12 minut i 55 sekund. Natomiast witryny i aplikacje Meta Platforms (oprócz WhatsAppa) odwiedziło 25,9 mln polskich internautów (96,79 proc. zasięgu), którzy spędzili tam średnio 21 godzin, 23 minuty i 25 sekund. Z kolei TikTok przyciągnął 13,76 mln użytkowników (46,11 proc. zasięgu), którzy korzystali z niego przeciętnie 17 godzin, 55 minut i 20 sekund.
Dane Mediapanel wskazują też, że ponad 20 mln odwiedzało dwóch wydawców tradycyjnych: Grupę Wirtualna Polska – 20,41 mln internautów, przyciągnęła każdego średnio na 2 godziny, 15 minut i 53 sekundy, zaś Grupa Ringier Axel Springer Polska – 20,13 mln użytkowników, którzy spędzili tam przeciętnie godzinę, 54 minuty i 24 sekundy.
Temu zaraz za Allegro
Wśród wydawców e-commerce liderem jest Grupa Allegro (Allegro, Allegro Lokalnie i Ceneo), która przyciągnęła 18,83 mln internautów, każdego średnio na godzinę, 45 minut i 36 sekund. Drugą lokatę osiągnęła platformę Temu, którą odwiedziło 15,67 mln polskich użytkowników, spędzając średnio po 44 minuty i 9 sekund. Okazuje się, że witryna ta pobija w Polsce kolejne rekordy – w lipcu z przekroczyła 15 mln odwiedzających, a w styczniu 2024 r. odnotowała ich ponad 14 mln.