Plan transformacji Poczty Polskiej na ten rok zakłada m.in. optymalizację zatrudnienia, w tym plan dobrowolnych odejść. Obejmie on ok. 9 tys. pracowników – poinformowała spółka.
9 tys. pracowników Poczty zostanie objętych programem dobrowolnych odejść – zapowiedział prezes spółki Sebastian Mikosz (PAP, Piotr Nowak)
„Transformacja Poczty Polskiej będzie przeprowadzana w kilku etapach. Pierwszy z nich, pod nazwą Poczta 1.0, zakłada wprowadzenie najpilniejszych zmian. Zostaną one zaimplementowane jeszcze w tym roku i obejma m.in. obszar IT, poprawę jakości usług pocztowych, a także optymalizację zatrudnienia” – poinformowała spółka w komunikacie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zobacz także: Zobacz, co można kupić na poczcie. Partyjna księgarnia?
Dodano, że plan dobrowolnych odejść skierowany będzie do pracowników administracji, a jego celem jest właściwe zabezpieczenie finansowe osób odchodzących.
Zaproponujemy ten program ok. 15 proc. załogi, to jest mniej więcej 9 tys. osobom. Natomiast nie będziemy go kierować do grup, tylko do indywidualnych osób zdefiniowanych i zidentyfikowanych na podstawie oceny. Pracownicy, którzy zdecydują się z niego skorzystać, otrzymają równowartość 12 pensji i będą mogli podjąć nową pracę już następnego dnia – poinformował prezes spółki Sebastian Mikosz, cytowany w informacji prasowej.
Dodał, że te zmiany są konieczne, „ponieważ dziś blisko 65 proc. kosztów Poczty Polskiej stanowią płace”. „Celem zmian jest uczynienie z Poczty Polskiej atrakcyjnego pracodawcy” – podkreślił Mikosz. Program odejść nie będzie kierowany do listonoszy czy osób zatrudnionych w placówkach pocztowych.
Gigantyczne wsparcie dla Poczty z budżetu państwa
Na konto Poczty Polskiej przelano prawie 750 mln zł na pokrycie strat z lat 2021-2022 -poinformował we wtorek wiceminister aktywów państwowych Jacek Bartmiński. Pieniądze pochodzą z budżetu państwa.
Środki przekazano jednorazowo, a nie w transzach. Przypomnijmy, że w połowie czerwca podpisano umowę między Ministerstwem Aktywów Państwowych i Pocztą Polską. Współpraca zakładała przekazanie operatorowi około 750 mln zł rekompensaty z tytułu świadczenia tzw. usługi powszechnej w latach 2021–2022. Chodzi o refundację za usługi wykonane w latach 2021 i 2022.