Tiggo 4 oraz Tiggo 9 to nowe chińskie propozycje dla polskich entuzjastów SUV-ów. Zwłaszcza pierwszy z nich ma szansę podbić rynek w naszym kraju. Sposobem na efektywną konkurencję z czołowymi graczami w segmencie, takimi jak toyota yaris cross i volkswagen t-roc, ma być atrakcyjna cena.
Chery tiggo 4 to niewielki SUV z segmentu B. Będzie dostępny jedynie jako klasyczna hybryda. Bazowe właściwości to: 163 KM, 150 km/h prędkości maksymalnej oraz przyspieszenie do „setki” w 8,9 s. Wymiary? 4,32 m długości, 1,83 m szerokości oraz 165 cm wysokości. Objętość bagażnika wynosi 430 l.
W naszym kraju samochód w podstawowej wersji wyposażenia będzie kosztował 95,9 tys. zł. W ten sposób urzeczywistniła się obietnica z początku roku, kiedy to Chery zapewniało, że swój najmniejszy model zaoferuje w Polsce za mniej niż 100 tys. zł.
Dla porównania, za najpopularniejszego małego SUV-a z silnikiem hybrydowym w Polsce – toyotę yaris cross – trzeba obecnie zapłacić przynajmniej 106 300 zł. Najskromniejsza wersja volkswagena t-roca kosztuje 107 490 zł, przy czym w tym przypadku mówimy o napędzie benzynowym. Silnik hybrydowy zaoferuje dopiero nowy t-roc.
Spośród głównych rywali pod względem ceny, najmniej od chery tiggo 4 odbiega inny „chińczyk” – mg zs, który z napędem hybrydowym jest oferowany za minimum 98 900 zł.
Wróćmy jednak do chery tiggo 4. Jak donosi „Auto Świat”, za 95,9 tys. zł otrzymamy między innymi 24 różnorodne systemy wspomagania kierowcy, dwustrefową automatyczną klimatyzację, kamerę cofania i sensory parkowania, a także system bezkluczykowy.
Chery tiggo 9 – cena i osiągi
Dużo większy będzie chery tiggo 9. Przy okazji, jest to największy model w ofercie producenta. 7-osobowy SUV z napędem na cztery koła. Samochód oferowany jako hybryda typu plu-in, o długości 4,82 m i oferujący bagażnik o pojemności 819 l, ma w Polsce konkurować m.in. ze skodą kodiaq.
Auto będzie dysponowało mocą 428 KM, maksymalnie rozpędzi się do 180 km/h, a „setkę” osiągnie w 5,4 s, natomiast na silniku elektrycznym, według zapewnień producenta, przejedzie nawet 140 km.
Polski cennik chery tiggo 9 będzie zaczynał się od 209,9 tys. zł. Dla porównania, skoda kodiaq z napędem na cztery koła i napędem PHEV kosztuje 235,1 tys. zł.
Chery tiggo 4 i tiggo 9 dołączą w ten sposób do zapowiedzianych wcześniej modeli: tiggo 7 i tiggo 8. Dla przypomnienia, do końca 2025 r. Chery planuje otworzyć w Polsce 25 salonów, a także centrum dystrybucji części, co ma znacząco skrócić czas oczekiwania na naprawę samochodów zarówno z logo Chery, Omody, jak i Jaecoo.
„Chińczyki” dobiły do 9 proc.
We wrześniu w Polsce zarejestrowano 4419 samochodów osobowych chińskich marek. Ich udział w rynku nowych aut drugi miesiąc z rzędu zbliżył się do 9 proc.
W dalszym ciągu chińskie auta w zasadniczej części rejestrują w Polsce klienci indywidualni. W czołowej dwudziestce zestawienia znalazło się sześć modeli z Chin. Są to stali bywalcy w ostatnich miesiącach: mg hs, mg zs, ale także jaecoo 7, omoda 5 oraz notujące ostatnio wzrost zainteresowania modele: leapmotor t03 i byd dolphin surf, które niedawno pojawiły się na polskim rynku.
MKZ