Gadu-Gadu powraca ze świeżą strategią – właściciel komunikatora zamierza połączyć funkcje czatu, rozrywki i płatności w jednej aplikacji. „Nasza koncepcja to wszystko w jednym, co oznacza aplikację, która konsoliduje wiele usług. Gadu-Gadu ma potencjał, aby stać się centrum rozrywki, komunikacji i płatności” – stwierdza rzecznik GG Jarosław Rybus, jak donosi „Puls Biznesu”.
/ 123rf / 123RF/PICSEL
Gadu-Gadu powraca. Właściciel rozpoczął zbiórkę funduszy
Gadu-Gadu jest jedną z niewielu legendarnych polskich marek internetowych, które wciąż działają. W szczytowym momencie swojej popularności komunikator mógł pochwalić się liczbą użytkowników sięgającą 6 milionów , a to właśnie znany GG ułatwiał komunikację z astronautami na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS).
Według „Pulsu Biznesu” obecny właściciel, firma fintechowa Fintecom, aspiruje do tego, by Gadu-Gadu ewoluowało w aplikację do komunikacji i płatności o zasięgu globalnym . W tym celu przedsiębiorca uruchomił zbiórkę pieniędzy na platformie Emiteo, pozyskując dotychczas 96,3 tys. zł, a jego celem jest 1,9 mln zł. „Do zakończenia okresu rejestracji pozostały dwa miesiące, ale dokumenty informacyjne fintechowej spółki Fintecom, właściciela Gadu-Gadu, zapewniają, że nawet jeśli oczekiwana kwota nie zostanie osiągnięta, plan i tak zostanie wykonany, choć w wolniejszym tempie” – dodaje „Puls Biznesu”.
Reklama
„Nasza koncepcja to all-in-one, czyli aplikacja, która konsoliduje wiele usług. Gadu-Gadu ma potencjał, by służyć jako centrum rozrywki, komunikacji i płatności. Oczywiście, uznajemy obecność Blika, Revoluta, mObywatela i innych różnych aplikacji, ale mamy społeczność liczącą prawie pół miliona zaangażowanych użytkowników, co daje solidne podstawy do rozwijania tych usług” – powiedział rzecznik GG Jarosław Rybus, cytowany przez „Puls Biznesu”.
Ponad 500 tysięcy użytkowników. Wśród nich są również ludzie młodzi
Obecnie komunikator ma około 500 000 użytkowników . Publikacja podkreśliła, że baza użytkowników komunikatora nie składa się wyłącznie z osób w wieku czterdziestu lub pięćdziesięciu lat, które pamiętają świetność GG. Znaczna część użytkowników to osoby młodsze. Większość z nich ma od 16 do 30 lat — osoby, które nie korzystały z komunikatora w okresie jego świetności.
Użytkownicy mogą komunikować się ze znajomymi za pośrednictwem platformy GG, a także zamieszczać reklamy i korzystać ze sztucznej inteligencji.