Sklepy doceniają bożonarodzeniowy trud personelu.

Duże sieci handlowe wkraczają w sezon świąteczny nie tylko z zatowarowanymi regałami, ale również z podarunkami dla swoich kadr. Pakiety upominkowe, vouchery, nagrody finansowe oraz zasilenia kart prepaid – to zaledwie kilka z nich. Zbadaliśmy, jakie korzyści mogą otrzymać z okazji Gwiazdki osoby pracujące w popularnych sieciach detalicznych.

Sieci Handlowe Nagradzaj Pracownikw Za Witeczny Wysiek C92b1bb, NEWSFIN

fot. Włodzimierz Wasyluk / / Forum

Dla placówek handlowych czas przedświąteczny to okres zwiększonej aktywności, ale również moment, w którym wiele z nich pragnie uhonorować zaangażowanie swoich kadr. Gratyfikacje w formie dodatków pieniężnych, kart podarunkowych czy pakietów prezentowych stały się powszechnym elementem strategii motywacyjnych w tym sektorze.

Bony zniżkowe i upominki dla dzieci

Personel Lidla może w tym roku spodziewać się m.in. kuponówrabatowych na zakupy.

– W grudniu, który jest okresem szczególnie intensywnej pracy dla branży detalicznej, zachęcimy naszych pracowników do udziału w następnej edycji obszernej kampanii promocyjnej aplikacji Lidl Plus, w ramach której otrzymają oni kupony zniżkowe o łącznej wartości 1200 zł na zakupy w naszych punktach sprzedaży – komunikuje Bankier.pl Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR Lidl Polska. – Kampania adresowana jest do pracowników oraz współpracowników, jak również osób zatrudnionych przez niektórych kontrahentów. Celem przedsięwzięcia jest dotarcie z aplikacją do jak najszerszej grupy użytkowników. Co więcej, w roku 2025 z okazji Świąt Bożego Narodzenia przygotujemy łącznie ponad 22 tysiące sztuk podarunków dla najmłodszych, czyli wszystkich pociech pracowników do 13. roku życia. Zestawy będą dostosowane do wieku dzieci.

Podarunki dla personelu i dla ich potomstwa

Natomiast Biedronka przeznaczyła w bieżącym roku na świąteczne profity dla załogi i ich bliskich rekordową sumę – prawie 120 mln zł. Na upominki i spotkania świąteczne zamierza wydać około 65 mln zł, a na e-karty pracownicze, którymi można płacić za zakupy w tej sieci, Biedronka Home lub Hebe – 55 mln zł. Ich wartość będzie zróżnicowana w zależności od progu zarobkowego i wyniesie od 610 do 670 zł.

W sumie zostanie przygotowanych 171,6 tys. paczek, w tym 88,5 tys. dla personelu oraz 83,1 tys. dla ich dzieci w czterech przedziałach wiekowych.

– Paczki bożonarodzeniowe to nasz szczególny projekt. Pragniemy, aby wnosiły atmosferę świąt i radość do domów naszych pracowników. Zależy nam, by podobały się zarówno dorosłym, jak i dzieciom – deklaruje Agnieszka Sokołowska, dyrektorka ds. komunikacji wewnętrznej i programów wsparcia w sieci Biedronka.

W prezencie urządzenie do smażenia i książka kucharska

Osoby zatrudnione w swoich upominkach znajdą frytownicę niskotłuszczową Tefal, publikację z recepturami oraz komplet słodyczy Biedronka Premium. Najmłodsi do 2 lat otrzymają pluszową lampkę Królik Benny, 4 zestawy puzzli w walizce, wspomagającą rozwój mowy Arkę Noego oraz naklejki i tymczasowe tatuaże. Dzieci w wieku przedszkolnym 3-6 lat dostaną zabawkę z serii MagicJinn zwierzęta, grę „Wyścig kurczaków”, klocki magnetyczne, puzzle „Rodzina misiów” i zestaw kreatywny z modeliną.

Dzieci w starszym wieku w grupie wiekowej 7–10 lat otrzymają zestaw „Labirynt wyzwanie”, który pozwala ćwiczyć sprawność manualną i zgłębiać podstawowe zasady obwodów elektrycznych, grę zręcznościową „Akrobaci”, puzzle edukacyjne z mapą świata i układem planetarnym, długopis 3D, nalepki i rebusy oraz praktyczny bidon.

Z kolei dla młodzieży (11–18 lat) przedsiębiorstwo przygotowało mobilny projektor, trójwymiarowy model wieży Eiffla z podświetleniem LED, grę karcianą Zero, butelkę na wodę i plecak-worek z elementami odblaskowymi. Paczki świąteczne dotrą do rąk pracowników Biedronki i ich dzieci na początku grudnia.

Poza paczkami, w ramach pakietu bożonarodzeniowego zaplanowano też fundusze na imprezy świąteczno-noworoczne, które każda ekipa może zorganizować wedle własnych preferencji w ramach przyznanego specjalnie na ten cel budżetu. Na wspólne świętowanie świątecznej atmosfery pracownicy Biedronki będą mieć czas do końca lutego.

Dodatkowe 1 tys. zł na Gwiazdkę

Natomiast ALDI wyda blisko 5 mln zł na świąteczne gratyfikacje dla swojej załogi, czyli prawie 40 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Kolejny rok z rzędu wręczy zatrudnionym u siebie osobom premię świąteczną oraz nagrodę za brak nieobecności w okresie świątecznym. Każdy pracownik na stanowisku operacyjnym może otrzymać dodatkowo aż 1 tys. zł brutto.

W bieżącym roku pracownicy sekcji sprzedaży, magazynów i administracji otrzymają w tym miejscu dodatkowe wsparcie finansowe w postaci świątecznego zasilenia kart przedpłaconych o wartości 350 zł. Dodatkowo, osoby zatrudnione w marketach oraz centrach logistycznych otrzymają w nowym roku premię za brak absencji w wysokości 650 zł. Ma to być wyrazem docenienia pracodawcy za poświęcenie i obecność w pracy w jednym z najbardziej obciążonych okresów roku. Świadczenia świąteczne w sieci ALDI wypłacane są bez względu na wysokość dochodów.

– Podobnie jak w poprzednich latach, również w tym roku podjęliśmy decyzję o przekazaniu naszym pracownikom dodatków świątecznych, aby wyrazić wdzięczność za codzienny trud – mówi Anna Goleniowska, dyrektorka obszaru People & Culture ALDI Polska. – Warto zaznaczyć, że dodatki świąteczne to nie jedyne dobre wieści, jakie przygotowaliśmy dla naszych zespołów na koniec roku – informuje przedstawicielka sieci.

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *