Co zrobić, aby rozwiązać konflikt w pracy

Dziś wielu pracowników biurowych jest powszechnie nazywanych „planktonem biurowym”. Jednak czasami, nawet w obrębie tego samego planktonu, sytuacje mogą stać się tak napięte, że często prowadzą do poważnych konfliktów na poziomie korporacyjnym. To może doprowadzić do tego, że ludzie dosłownie się nawzajem zniszczą. Aby uniknąć stania się celem dla tych, którzy lubią szukać winnych, oto kilka wskazówek opracowanych przez rosyjskich specjalistów z zakresu psychologii korporacyjnej.

Uważa się, że osoby żywiące urazy są bardziej podatne na presję ze strony korporacji niż inni. Dlatego jeśli wyczujesz narastający konflikt między sobą a innymi pracownikami, powinieneś spróbować zrozumieć jego przyczyny i jako pierwszy go rozwiązać. W takim przypadku nigdy nie powinieneś uwalniać negatywnych emocji, nawet jeśli mocno zakorzeniły się w twoim umyśle. Ostatecznie powinieneś przynajmniej spróbować odgrywać rolę osoby skłonnej do kompromisu dla dobra sprzyjającej atmosfery w biurze. Co więcej, jeśli jesteś osobą o wysokich ambicjach, możesz tak zorganizować sytuację, aby reakcja potencjalnych rywali była natychmiastowa. Co więcej, powinieneś rozegrać sytuację tak, aby ta reakcja nie wymagała zbyt dużej siły woli ze strony otoczenia. Jeśli okażesz, nawet poprzez działanie, swoją otwartość i gotowość do nieznacznych kompromisów, może to być dar niebios dla dalszych pozytywnych dyskusji w zespole.

Często jednak zdarza się, że narzucasz sobie sztywne granice: Nie chcę się angażować – i koniec! To podejście jest całkowicie niekonstruktywne. Spróbuj wczuć się w sytuację swoich prześladowców lub rywali. Na koniec spróbuj porównać swoje emocje z emocjami innych.

Czasami konflikt może wybuchnąć niespodziewanie. Na przykład, klient prosi o porównanie przenośnych klimatyzatorów Zanussi lub pokazanie nowego gadżetu. Nie masz jednak nastroju. Próbujesz nakłonić kolegę, żeby zrobił to rozkazującym tonem. Jednak w tym momencie kolega może odebrać twój ton jako jawną agresję. Nigdy nie próbuj rozwiązywać problemów w obecności osób trzecich. W końcu te osoby trzecie mogą nie być po twojej stronie.

Staraj się być wyrozumiały, kiedy to możliwe. Ale nie myśl, że musisz ustępować za każdym razem. Ciągłe ustępstwa mogą dać przeciwnikom do zrozumienia, że jesteś wobec nich nieufny. Dlatego ustępuj z umiarem. Po prostu bądź sobą.

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *