AI zmieni zasady gry w reklamie? Polska firma FastTony ma pomysł

Ai Zmieni Zasady Gry W Reklamie Polska Firma Fasttony Ma Pomys 5473aa1, NEWSFIN

Czy AI może zastąpić agencję reklamową? Właściciel FastTony dowodzi, że jest to realne. Po trzech latach pracy i inwestycji przekraczającej 10 mln zł, opracował nowoczesny system do tworzenia kampanii

Foto: AdobeStock

Michał Duszczyk

Firmy dysponujące znacznymi środkami na promocję swoich produktów oraz usług mają przewagę nad mniejszymi konkurentami, co sprawia, że nawet dla średniej wielkości przedsiębiorstw efektywny marketing internetowy nie jest już tak oczywisty. Rozwiązaniem tego problemu ma być FastTony, polski projekt oparty na autorskim modelu językowym, który powstał na fundamentach wiedzy z psychologii behawioralnej.

– Dzięki tej technologii mniejsze przedsiębiorstwa mogą korzystać z mechanizmów dotąd dostępnych jedynie dla największych graczy – wyjaśnia założyciel firmy, Daniel Kędzierski.

Bot niczym agencja reklamowa

FastTony upraszcza proces tworzenia treści, umożliwiając korzystanie z tego rozwiązania osobom bez jakiegokolwiek doświadczenia w marketingu. W jaki sposób działa polska innowacja AI? Użytkownik wybiera jedną z dostępnych strategii, a system automatycznie ją dostosowuje do specyfiki jego firmy. Wystarczy odpowiedzieć na 27 pytań, które pomagają określić, jak postrzega swoje przedsiębiorstwo i kim są jego klienci. Na tej podstawie FastTony generuje kompletną kampanię, zawierającą gotowe teksty, grafiki oraz rekomendacje dotyczące publikacji i promocji. Jak informują przedstawiciele firmy, zastosowano nowy model językowy, oparty na zaawansowanej sekwencji składającej się z 25 kroków. Jak wyjaśnia Kędzierski, wszystko odbywa się w tle i przypomina pracę sztabu doradców, z tą różnicą, że kampania gotowa jest w mniej niż minutę. Na początku system korzysta z informacji dostępnych w płatnych bazach danych, aby lepiej zrozumieć działalność użytkownika i jego klientów. Segmentuje ich „psychograficznie” (na podstawie stylu życia, wartości i postaw), mapuje ich potrzeby oraz analizuje tzw. mikromomenty (krótkie chwile, w których podejmowane są decyzje zakupowe), a także identyfikuje „kotwice nawyków” (czynniki, które sprawiają, że klienci wracają do określonych zachowań lub marek). Dzięki tym informacjom oraz modelom analitycznym, FastTony tworzy wiele równoległych profili klientów (budując nawet dziesiątki wariantów, by jak najdokładniej uchwycić rzeczywiste motywacje, intencje zakupowe oraz emocje towarzyszące użytkownikowi w interakcji z marką). Aby je zwizualizować, narzędzie generuje także klasyczne „persony zakupowe”.

– Persona zakupowa, mimo że powszechnie stosowana w marketingu, to dla nas najuboższy i najmniej precyzyjny

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *