Lidl staje po stronie WOŚP. Jeżeli TV Republika nie porozumie się z fundacją, sieć wycofa reklamy

W razie braku dojścia do porozumienia WOŚP z TV Republiką sieć handlowa Lidl zaprzestanie dalszych emisji spotów reklamowych w stacji – poinformowała PAP dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz.

Lidl Staje Po Stronie Wosp Jezeli Tv Republika Nie Porozumie Sie Z Fundacja Siec Wycofa Reklamy 5d24017, NEWSFIN

fot. JACEK KOSLICKI / / FOTONEWS

W poniedziałek prezes WOŚP Jerzy Owsiak podczas konferencji podsumowującej 33. Finał WOŚP oświadczył, że jeżeli jakakolwiek firma chce współpracować z WOŚP "i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać".

Owsiak stawia ultimatum

"Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami" – powiedział szef WOŚP.

Owsiak zaznaczył, że chodzi o sytuacje, w których firmy zdecydują się na wykupienie nowych pakietów reklamowych. "Bo te pakiety, które już macie wykupione – z nimi nic nie zrobicie" – podkreślił.

Dotyczyć ma to także firm, z którymi fundacji się obecnie "świetnie współpracuje", ponieważ według Jerzego Owsiaka nie da się połączyć filozofii działania Orkiestry i obecności w TV Republika.

O stanowisko w sprawie deklaracji Owsiaka PAP poprosiła sieć sklepów Lidl Polska, lidera wśród reklamowanych marek w Polsce.

"Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną, która swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach, jakimi są szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania" – poinformowała Robaszkiewicz.

Podkreśliła, że ze względu na neutralność światopoglądową Lidl Polska chce dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jest obecny w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych.

W przekazanym stanowisku czytamy, że za zakup reklam medialnych dla Lidl Polska odpowiada dom mediowy.

Jeżeli telewizja i fundacją się nie dogadają, to sieć wycofa reklamy

"W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku" – powiedziała Robaszkiewicz. "Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. Fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych w tej stacji" – zapewniła.

Według analizy Media Context opartej na danych Nielsen Audience Measurement, na które powołuje się serwis Wirtualne Media – Lidl w 2024 r. był najbardziej reklamowaną marką w Polsce. Serwis na podstawie danych firmy Kantar Media poinformował też, że wydatki reklamowe sieci w ostatnim czasie znacząco wzrosły. Od stycznia do października 2024 r. było to 958 mln zł, o ponad 50 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2023 r.

Tuż przed 33. Finałem fundacja Basta opublikowała przygotowany na jej zlecenie raport Instytutu Monitorowania Mediów. Według niego z 218 materiałów wyemitowanych 1–12 stycznia 2025 r. w TV Republika i wPolsce24 o WOŚP i Jerzym Owsiaku 89 proc. miało charakter jednoznacznie negatywny. Koncentrowały się one na personalnych atakach i podważaniu transparentności działań fundacji. Przekazy dotarły łącznie do 13 mln odbiorców, a ich szacunkowy ekwiwalent reklamowy oszacowano na 3,82 mln zł. (PAP)

kblu/ joz/ js/

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *