Notino – największy w Europie Środkowej internetowy sprzedawca kosmetyków i produktów zdrowotnych – ułatwia polskim klientom zakupy. Po 20 latach obecności na naszym rynku, w Głuchowie, niedaleko Łodzi, popularny e-commerce uruchomił swój pierwszy magazyn. Inwestycja przyczyni się do szybszej realizacji zamówień. Pracę znalazło blisko 1200 osób.
/123RF/PICSEL
Pierwszy sklep internetowy Notino powstał w Brnie, w 1998 r. Sprzedawał głównie elektronikę, a perfumy były jedynie uzupełnieniem oferty. Szybko przekonano się, że to właśnie na nie jest największy popyt. Dlatego poszerzono ofertę o kosmetyki, akcesoria do pielęgnacji i makijażu. Do Polski e-sklep wkroczył w 2004 r. otwierając stronę notino.pl. W Krakowie oraz w Warszawie działają dwa punkty odbioru zamówionych produktów, a od niedawna również dział obsługi klienta.
Magazyn z 9 tys. m2 półek
Otwarty w Głuchowie, 18 km od Łodzi magazyn jest częścią MDC2 Park Łódź South. Został wynajęty od MDC2 – warszawskiego dewelopera powierzchni magazynowych i logistycznych. Partnerem finansującym inwestycję jest Fortress Real Estate Investments Limited (Fortress) – spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu (JSE), właściciel i zarządca nieruchomości komercyjnych.
Reklama
Najem ponad 28 tys. m kw., z których powierzchnia magazynowa liczy 25 tys. m kw., sfinalizowano w kwietniu. Rozstawione regały mają 9 tys. m kw., co pozwoli obsługiwać jak największą liczbę paczek jednocześnie. Dodatkowo atutem lokalizacji jest dostęp do wykwalifikowanej kadry pracowniczej. Z badań przeprowadzonych przez agencję zatrudnienia Randstad wynika, że w odległości zaledwie 15 minut od magazynu mieszka ponad 43 tys. potencjalnych pracowników Notino.
Kosmetyki i produkty zdrowotne są od wczoraj rozwożone nie tylko na teren Polski, ale też za granicę. Trafią m.in. do Danii, Szwecji, Finlandii i krajów nadbałtyckich. Od sierpnia będą wysyłane też do Niemiec. – Uruchomienie magazynu w Głuchowie to dla nas kolejny krok w rozwoju na rynku, na którym jesteśmy obecni od 20 lat. Pozwoli nam to na stworzenie jeszcze lepszego doświadczenia zakupowego, poprzez jeszcze szybsze dostawy produktów – podsumował wydarzenie dyrektor ds. logistyki NotinoTomáš Hofer.
Wyposażony w nowoczesne technologie
Codziennie Notino obsługuje ok. 90 tys. zamówień. Dlatego magazyn pod Łodzią został wyposażony w najnowsze technologie, m.in. w dwie automatyczne linie pakujące i etykietujące przesyłki. W obiekcie zainstalowano też laser grawerujący napisy na wybranych produktach, rentgen służący do kontroli bezpieczeństwa zawartości przesyłek, czy tzw. Cubiscan – urządzenie do wymiarowania paczek, które rejestruje ich długość, szerokość, wysokość i wagę. Magazyn zostanie wyposażony też w roboty, które przyspieszą transportowanie produktów, a także w maszyny umożliwiające automatyczną dystrybucję próbek do pudełek.
Obecnie kosmetyczny gigant działa na 27 europejskich rynkach. Oprócz oferty e-commerce posiada 26 sklepów stacjonarnych. Jest autoryzowanym partnerem największych światowych marek kosmetycznych, takich jak DIOR, Lancôme, Gucci, Yves Saint Laurent, Chloé i Estée Lauder. W sumie portfolio Notino liczy ponad 100 tys. produktów i ponad 2700 marek.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Szczerze o pieniądzach