Wizerunek Polski w oczach zagranicznych inwestorów uległ pogorszeniu. Sztuczna inteligencja ma to zmienić

Badania pokazują, że wizerunek Polski w oczach zagranicznych inwestorów uległ w ostatnich latach pogorszeniu. Będziemy starali się ten stan zmienić – powiedział "Rzeczpospolitej" Andrzej Dycha, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Wizerunek Polski W Oczach Zagranicznych Inwestoroacutew Ulegl Pogorszeniu Sztuczna Inteligencja Ma To Zmienic 6ca4247, NEWSFIN

fot. mati-foto / / Pixabay

Prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha powiedział w wywiadzie w "Rzeczpospolitej", że w agencji realizowane są wewnętrzne audyty, m.in. dotyczące spraw wizowych. "Nowe kierownictwo PAIH zwróciło się także do NIK o przeprowadzenie doraźnej kontroli dotyczącej właśnie programu Poland Business Harbour, a także wydatkowania pieniędzy na promocje" – poinformował.

Szef PAIH przekazał, że wyłoniono w przetargu firmę, która zbuduje polski pawilon na EXPO w Osace. "Przypomnę, że zgodnie z harmonogramem przygotowanym przez poprzedni rząd wyłonienie generalnego wykonawcy powinno nastąpić wiele miesięcy temu. Do otwarcia wystawy został tylko rok, straciliśmy bardzo dużo czasu przez opóźnienia w podejmowaniu decyzji czy zwykłą niekompetencję" – zaznaczył.

Zobacz takżeChcesz inwestować? Nie powiemy Ci w co, ale powiemy jak! Pobierz Akademię Inwestowania II

Andrzej Dycha powiedział też w "Rz", że badania prowadzone przez agencję pokazują, że wizerunek Polski uległ w ostatnich latach pogorszeniu. "To również dziedzictwo, które przejęliśmy po poprzednikach. Będziemy starali się ten stan zmienić. Nowy rząd już odbudowuje wizerunek Polski w kontekście praworządności, klimat inwestycyjny poprawia się, zostaną zapewnione nowe możliwości finansowania inwestycji w Polsce, m.in. poprzez KPO i środki europejskie. W agencji już działamy, by ten wizerunek odbudowywać, szczególnie w oczach zagranicznych inwestorów" – przekazał.

Jak czytamy w wywiadzie, agencja ma zamiar poprawić obraz Polski, głównie w świecie social mediów czy na platformach branżowych. "Po raz pierwszy zaplanowaliśmy środki i rozpoczęcie prac nad włączeniem sztucznej inteligencji do poprawienia efektywności działania PAIH. Uważam, że jest ogromny potencjał do poprawienia naszej oferty dla przedsiębiorców przy użyciu tego nowego narzędzia. Można sobie wyobrazić np. znaczące rozszerzenie liczby oferowanych języków na infolinii dla przedsiębiorców" – powiedział prezes PAIH.(PAP)

akar/ mark/

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *