W plebiscycie zorganizowanym przez „Wirtualne Media” wybrano firmy, które wywarły największy wpływ na rynek, klientów i opinię publiczną. Wśród wyróżnionych znalazła się firma Rafała Brzoski – InPolst, czy polski system płatności mobilnych Blik.
Wypływowi 2024 (Wirtualne Media, Ireneusz Rek)
W zorganizowanym przez „Wirtualne Media” plebiscycie „Wpływowi 2024” wyróżniono 5 firm, które odegrały rolę na rynku, miały wypływ na klientów oraz opinię publiczną – wylicza portal.
Gala odbyła się w środę 23 października wieczorem. Za kolejne innowacje i rewolucję w logistyce doceniono markę InPost, która wprowadziła na rynek paczkomaty. Firma Rafała Brzoski otrzymała również drugie wyróżnienie w kategorii „e-commerce”.
W kategorii „produkt” z kolei wyróżniony został polski system płatności mobilnych Blik.
Za wykorzystanie potencjał polskich inżynierów w ramach projektu centrum rozwoju oprogramowania systemów samochodowych doceniono Volvo Car Poland.
Natomiast w kategorii „technologie” wyróżnienie otrzymała OpenAI, która stworzyła chatbota ChatGPT i upowszechniła dostęp do sztucznej inteligencji.
W składzie siedmioosobowa kapitule znaleźli się: Izabela Albrychiewicz (CEO GroupM Poland), Marek Aleksandrowicz (wicedyrektor Biura Reklamy i Marketingu ds. internetu i mediów Interaktywnych w TVP), Jacek Amsterdamski (członek zarządu, Chief Operating Officer, Wirtualna Polska Media), Marcin Bogłowski (Group Vice President – Marketing, Insights and Data, Warner Bros. Discovery), Jacek Kotarbiński (doktor ekonomii i finansów, ekonomista, marketer) i Paweł Sołtys (prezes Radia 357). Przewodniczącym Kapituły był Patryk Pallus, redaktor naczelny Wirtualnemedia.pl.