Wielki sukces Embraera. Dzięki E2 SAS odbuduje siatkę

Wielki Sukces Embraera Dziki E2 Sas Odbuduje Siatk Cdc2199, NEWSFIN

Samoloty Scandinavian Airlines (SAS) na lotnisku Kastrup w Kopenhadze

Foto: REUTERS/Andrew Kelly/File Photo

Danuta Walewska

W tym zamówieniu potwierdzono 45 egzemplarzy, a dodatkowe 10 to opcja zakupu.

Uroczystość ogłoszenia wyboru SAS miała miejsce w Kopenhadze z wielką celebrą. Oprócz przedstawicieli SAS w wydarzeniu uczestniczyli prezydent grupy Embraera, Francisco Gomes Neto, oraz prezydent części cywilnej Embraer Commercial, Arjan Meijer. Umowa została wyceniona na 4 miliardy dolarów.

Dzięki E2, SAS planuje umocnić swoją pozycję na rynkach skandynawskich. Jest głównym przewoźnikiem tradycyjnym w trzech krajach skandynawskich — Szwecji, Norwegii i Danii, a rząd duński wciąż posiada 26% udziałów w tej linii. Pozostali akcjonariusze to fundusz inwestycyjny Castlelake (32%), Air France–KLM (20%) oraz Lind (8,6%).

Umowa z SAS wskazuje, że Embraer nie wycofał się z rywalizacji na rynku europejskim

To wyraźny sygnał od Embraera, że nie zamierza rezygnować z rynku europejskiego i koncentrować się wyłącznie na największych dotychczas dostawach do Stanów Zjednoczonych.

Takie wrażenie można było odnieść po niepowodzeniu Brazylijczyków na Paris Air Show, kiedy LOT postanowił wybrać A220. Wówczas Embraer szybko ogłosił dwa duże kontrakty w RPA i USA. Umowy te obejmowały nie tylko dostawy samolotów, ale także inwestycje w infrastrukturę lotniczą. Brazylijczycy uznali, że w Polsce doznali porażki głównie z powodów geopolitycznych. Prezes LOT-u, Michał Fijoł, temu zaprzeczył. Obecnie geopolityka wyraźnie nie wpłynęła na wybór Duńczyków.

Dostawy E2 dla SAS mają rozpocząć się na koniec 2027

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *