Nowe rozwiązania technologiczne pojawiają się praktycznie w każdej branży. Nie inaczej jest w handlu. Okazuje się, że już niebawem jeden z największych graczy na rynku, Lidl Polska, wprowadzi system elektronicznych oznaczeń cenowych we wszystkich swoich placówkach – informuje portalspozywczy.pl.
Electronic Shelf Labeling, czyli system elektronicznych oznaczeń cenowych, został częściowo wprowadzony w Lidlu już w zeszłym roku, ale tylko w ramach testu w niektórych sklepach. Teraz te działania zostały rozszerzone i mają objąć każdy market – proces instalacji nowego systemu został już zakończony.
Te wyświetlacze są zintegrowane z systemem zarządzania towarami, a to oznacza, że dochodzi do bieżącej aktualizacji. Jeśli zmieni się cena czy informacja o danym produkcie, to zostanie to skorygowane również na wyświetlaczu. Pojawią się tam także treści istotne dla klientów, takie jak na przykład zniżki dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny.
fot. Damian Lugowski / Shutterstock
Co więcej, mówi się o tym, że podjęcie tych działań to krok w stronę zrównoważonej działalności i ma to ułatwić pracę obsłudze, która nie będzie musiała poświęcać czasu na ręczną aktualizację cenówek.
Przeczytaj także
Pracownicy Lidla z dużymi podwyżkami w 2023 roku
System elektronicznych oznaczeń cenowych przypomina klasyczne ramki, w których dotychczas znajdowały się cenówki. Wyświetlacze zostały wyposażone w duże cyfry i litery, co pozwala klientom na łatwe pozyskanie informacji na temat danych produktów.
PB