Elon Musk napotkał poważne trudności w realizacji swojej wizji szybkiego transportu
Piotr Mazurkiewicz
Chińscy badacze, pracujący nad pierwszą na świecie pełnowymiarową linią testową kolei magnetycznej w próżni, twierdzą, że znaleźli rozwiązanie problemu, który zniweczył projekty transportu o bardzo dużej prędkości, takie jak Hyperloop Elona Muska.
Jakie przeszkody zatrzymały prace nad Hyperloopem
Badania przeprowadzone przez chińskich naukowców ujawniają, że nawet niewielkie usterki trasy, takie jak lekko nierówne cewki toru lub drobne deformacje mostu, mogą powodować silne turbulencje wewnątrz kapsuły takiej ekspresowej kolei. Te drgania mogą zamienić płynną, szybką podróż w koszmar, nawet w warunkach bliskich próżni, wymaganych do transportu dużych prędkości, jak w Hyperloopie.
Niemniej jednak chiński zespół twierdzi, że udało mu się zredukować intensywność turbulencji prawie o połowę. Oznacza to, że poważne wstrząsy zostały ograniczone do wyraźnych, ale nie nieprzyjemnych.
Inżynierowie prowadzący badania działają na poligonie testowym Datong w prowincji Shanxi, kluczowym chińskim ośrodku badawczym nad maglevem. Zespół kierowany jest przez Zhao Minga z sekcji maglev i napędu elektromagnetycznego China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC), państwowego wykonawcy w dziedzinie obronności i kosmosu – wyjaśnia serwis Interestinginginiering.com. Dotychczas, w przypadku Hyperloop, udało się osiągnąć prędkości rzędu 600 km/h, mimo że teoretycznie możliwe są podróże z prędkością przekraczającą 1200 km/h.
– Nasze badania uwzględniały nieregularności torów, pionowe zgięcia mostów oraz wzbudzenia o pojedynczej częstotliwości, spowodowane przez nieregularności boczne w cewkach uziemiających – napisał Zhao i jego zespół, co przekazał „South China Morning Post”.
Aby lepiej z