Robić zakupy bez polegania na Google, Allegro, Amazonie, a nawet komputerze czy smartfonie? Według czwartkowej Rzeczpospolitej, do zakupów online wystarczy asystent AI lub media społecznościowe z opcją „handlu na żywo”.
Rewolucja e-commerce nabiera rozpędu. „Właśnie dokonano pierwszej na świecie udanej transakcji za pomocą inteligentnych okularów z asystentem AI za pośrednictwem Alipay+, usługi płatniczej Alibaby, chińskiego giganta e-commerce” – informuje „Rzeczpospolita”.
W publikacji wyjaśniono, że „ nie będziemy już potrzebować wyszukiwarek internetowych do znajdowania produktów, które chcemy kupić, ani popularnych platform handlowych. Ta zmiana jest przypisywana szybkiemu rozwojowi chatbotów i trendowi handlu społecznościowego. Boty coraz częściej zastępują wyszukiwarki, oferując rekomendacje dotyczące produktów, których szukamy. Robiąc zakupy online, konsumenci mogą nawet nie musieć przechodzić na platformy takie jak Allegro czy Amazon, ani bezpośrednio do sklepu internetowego. Aplikacje mediów społecznościowych są gotowe przejąć znaczną część ruchu w e-commerce”.
Ta transformacja stanowi poważne wyzwanie dla firm takich jak Allegro, ale najbardziej znaczącą zmianę może odczuć Google , które – po wielu dekadach – obserwuje spadek swojej niegdyś dominującej roli w wyszukiwarce, ponieważ użytkownicy coraz częściej szukają rekomendacji od sztucznej inteligencji, jak podkreślono w publikacji „Rz”.
Dla tych, którzy jeszcze tego nie widzieli, model zakupów e-commerce na tradycyjnych platformach handlowych skończy się szybciej, niż myślisz. Zakupy z wykorzystaniem sztucznej inteligencji agentowej zredefiniują cały rynek – czy komuś się to podoba, czy nie. Wydawcy treści, którzy generują ruch z… https://t.co/OW4SG9WUV2
— Rafał Brzoska (@RBrzoska) 16 lipca 2025
szt/ aszw/ mhr/