OpenAI pokonuje Groka. Wynik turnieju szachowego AI

Model sztucznej inteligencji OpenAI o3 zwyciężył nad Grok 4 firmy xAI, powiązanej z miliarderem Elonem Muskiem, w turnieju szachowym, o czym BBC donosiło w piątek. W turnieju wzięły udział komputery przeznaczone do ogólnego użytku, a nie wyspecjalizowane maszyny do gry w szachy.

Openai Pokonuje Groka Wynik Turnieju Szachowego Ai 3277b5f, NEWSFIN

zdjęcie: Alexander Limbach // Shutterstock

Model Gemini firmy Google zajął trzecie miejsce w turnieju, pokonując inny model firmy OpenAI.

Pedro Pinhata, dziennikarz Chess.com, zauważył, że do półfinału Grok 4 wydawał się być prawdopodobnym zwycięzcą. Uważał go za „najsilniejszego szachistę” ze znaczną przewagą aż do finału. Pinhata zauważył, że „niewytłumaczalna” i „niezręczna” gra Groka pozwoliła o3 odnieść serię „przekonujących zwycięstw”.

Amerykański arcymistrz szachowy Hikaru Nakamura powiedział podczas transmisji na żywo finału, że „Grok popełnił wiele błędów, podczas gdy OpenAI ich nie popełnił”.

Turniej szachowy, w którym wzięło udział osiem modeli sztucznej inteligencji od firm Anthropic, Google, OpenAI, xAI, a także chińscy deweloperzy z DeepSeek i Moonshot AI, odbył się na platformie Google Kaggle. Wydarzenie trwało trzy dni. Kaggle to platforma, na której analitycy danych mogą oceniać systemy sztucznej inteligencji, umożliwiając im rywalizację między sobą.

BBC podkreśliło, że szachy i Go to złożone, oparte na regułach gry strategiczne, często wykorzystywane do oceny możliwości modelu sztucznej inteligencji, w tym umiejętności rozumowania i kodowania.

Z Londynu Marta Zabłocka (PAP)

mzb/ cegła/

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *