Według pomiarów firmy Nielsen Audience Measurement w czerwcu Telewizja Republika zanotowała bezprecedensowy wzrost oglądalności, wyprzedzając między innymi TVP Info, Polsat News, czy Wydarzenia 24. Liderem nadal pozostaje jednak TVN24.
Telewizja Republika zanotowała w czerwcu 3,23 proc. udziału w rynku oglądalności kanałów informacyjnych. Jest to wzrost aż o 3488,9 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Gigantyczny progres jest wynikiem przejścia do Republiki widzów TVP Info, po zmianie dotychczasowej formuły telewizji, która zaszła po przejściu władzy w ręce "Koalicji 15 października". Ze swoim wynikiem stacja zajmuje drugie miejsce w rankingu oglądalności kanałów informacyjnych – podają "Wirtualne Media".
TVP Info, które do zmiany władzy dzierżyło "rząd dusz" nad obecnymi widzami TV Republika znajduje się na czwartej pozycji zestawienia z wynikiem 1,27 proc. po spadku oglądalności o 76,04 proc. względem zeszłego roku. Stacji nie pomogła nawet duża ilość materiałów powiązanych z udziałem Polaków w Euro 2024. Daje to stacji czwarte miejsce w zestawieniu.
Pierwsze miejsce zestawienia pozostaje w rękach TVN24 z całościowym udziałem w rynku na poziomie 5,47 proc., choć w porównaniu z zeszłym rokiem jest to wynik gorszy o 8,53 proc. Podobny spadek, bo na poziomie 12,29 proc. odnotował trzeci w rankingu Polsat News, co dało mu 1,57 proc. całościowego udziału.
Lp. |
Stacja |
Czerwiec 2023 |
Czerwiec 2024 |
Dynamika |
% rynku |
% rynku |
|||
1 |
TVN24 |
5,98 |
5,47 |
-8,53% |
2 |
TV Republika |
0,09 |
3,23 |
+3488,89% |
3 |
Polsat News |
1,79 |
1,57 |
-12,29% |
4 |
TVP Info |
5,3 |
1,27 |
-76,04% |
5 |
Wydarzenia24 |
0,73 |
0,99 |
+35,62% |
6 |
TVP3 |
1,05 |
0,9 |
-14,29% |
7 |
TVN24 BiS |
0,59 |
0,45 |
-23,73% |
8 |
wPolsce.pl |
0,03 |
0,34 |
+1033,33% |
9 |
Polsat News Polityka |
0 |
0,25 |
– |
10 |
Polsat News 2 |
0,13 |
0,08 |
-38,46% |
11 |
Biznes 24 |
0,01 |
0,01 |
0,00% |
Kolejnym wartym odnotowania wynikiem jest wzrost stacji wPolsce.pl, której wzrost wyniósł aż 1033,3 proc., dając jej 0,34 proc. udziału w ogólnym rynku i ostatecznie ósmą lokatę w rankingu kanałów informacyjnych.
Badania oglądalności zostały przeprowadzone przez Nielsen Audience Measurement, międzynarodową firmę badawczą, która działa w kraju od 1996 roku. Według danych na 2023 rok badania prowadzone są na próbce 3500 polskich gospodarstw domowych, w których żyje łącznie ponad 9000 osób powyżej 4 roku życia. Wyniki pomiarów ujawnione przez Nielsen Audience Measurement podał do wiadomosci portal wirtualnemedia.pl.
Oprac.: MT