Technologia pojazdów autonomicznych rozwija się w niezwykłym tempie. Chociaż taksówki robotyczne obiecują łatwość i bezpieczeństwo, ich wdrożenie wiąże się z wieloma wyzwaniami, zarówno technologicznymi, jak i społecznymi. Ponieważ coraz więcej firm testuje swoje rozwiązania na ulicach miast, nieuniknione incydenty stanowią poważne wyzwanie dla całego sektora.
Zoox poinformował, że jego bezkierowcowa robotaxi marki Zoox wykonywała skręt z niską prędkością 8 maja, gdy uderzył w nią kierowca skutera elektrycznego, który ustępował pierwszeństwa na skrzyżowaniu. Kierowca skutera odniósł drobne obrażenia, ale nie zdecydował się na pomoc medyczną.
Firma oświadczyła: „Pojazd Zoox był nieruchomy w momencie kontaktu. Użytkownik skutera upadł obok pojazdu. Robotaxi następnie ruszył dalej i zatrzymał się po wykonaniu skrętu, bez dalszej interakcji z użytkownikiem skutera”.
Zobacz takżeJak sztuczna inteligencja wpłynie na pracę księgowych
22 maja firma Zoox poinformowała o rozpoczęciu dobrowolnego wycofania produktu z rynku przez Narodową Administrację Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA).
Rzecznik firmy wspomniał, że powiadomienie o wycofaniu ma być dostępne na stronie internetowej NHTSA na początku tego tygodnia. To wycofanie dotyczy 270 pojazdów.
NHTSA wydała oświadczenie potwierdzające otrzymanie wezwania do wycofania pojazdu i zaapelowała do wszystkich użytkowników dróg o zachowanie ostrożności w pobliżu pojazdów autonomicznych, ponieważ taksówki-roboty mogą nieprecyzyjnie przewidzieć trajektorię jazdy rowerzysty lub użytkownika hulajnogi lub mogą niespodziewanie się zatrzymać.