Jest ugoda z Adidasem. Paski tylko z nazwą Kubota

Kubota ogłosiła, że doszła do porozumienia z niemieckim Adidasem w sprawie sporu o znak graficzny wykorzystywany m.in. na klapkach polskiej spółki. To finał sprawy opisywanej na Bankier.pl pod koniec grudnia ubiegłego roku.

Jest Ugoda Z Adidasem Paski Tylko Z Nazwa Kubota Cac3f2e, NEWSFIN

fot. Tyrone Siu / / FORUM

Używane przez firmę Kubota oznaczenia produktów są zbyt podobne do wykorzystywanego i kojarzonego z Adidasem znaku 3 pasków – napisał w liście pod koniec 2023 r. przedstawiciel koncernu. Chodziło o zarejestrowane przez polską spółkę w październiku ubiegłego roku w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualne znaki nr 018888193 (grafika poniżej, po lewej) oraz nr 018888160 (grafika poniżej, po prawej)

euipo.europa.eu

Teraz giełdowy komunikat informuje, że Polacy doszli do porozumienia z Adidasem. Na jego mocy na kultowych klapakach i innych produktach, Kubota nie będzie już zamieszczała wspomnianych znaków graficznych występujących samodzielnie, tj. bez słownego oznaczenia KUBOTA.

"Adidas zrzekł się wobec polskiej spółki roszczeń wynikających ze zdarzeń, które miały miejsce przed zawarciem porozumienia. Zawarcie porozumienia nie wpłynie na działalność Kuboty ani na wyniki finansowe" – wynika z komunikatu. 

Przypomnijmy, że trzy równoległe względem siebie położone paski w historii były już przedmiotem sporu między niemieckim gigantem a innymi firmami, które umieszczały je na swoich produktach. Głośna była sprawa m.in. amerykańskiego projektanta Thoma Browne’a, który na swoich ubraniach najpierw umieszczał trzy paski, a po ugodzie z Adidasem – cztery.

Także w UE sprawa znaku Adidasa wielokrotnie była przedmiotem sporów sądowych, od kiedy w 2014 roku Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej zarejestrował trzypaskowy znak towarowy. Niektóre jak sprawa belgijskiego dystrybutora obuwia Shoe Branding Europe rozbijały się nawet o Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE), który jednak wtedy stanął po stronie Belgów, domagających się, by unieważnić prawo do znaku.

Trzy paski są umieszczane na produktach firmy Adidas założonej przez Adolfa Dasslera od lat 40. XX w. Logotyp zarejestrowano w marcu 1949. Po Igrzyskach Olimpijskich w Helsinkach w 1952 r., na których Dassler odkrył, że trzech pasków używa także popularne fińska firma Karhu, zapłacił Finom za to by przestali korzystać z tego znaku.

Michał Kubicki

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *