Dlaczego banki powinny „dołączyć” do Polaków w ich podróży

Oczekiwania współczesnych podróżnych dotyczące podróży stale się zmieniają, odzwierciedlając ich interakcje z usługami bankowymi. Chociaż relaks i wypoczynek nadal stanowią główne cele Polaków podróżujących za granicę, najnowszy raport Visa „Cyfryzacja jako polski turysta”, który podsumowuje wnioski z polskiego segmentu badania Visa CEE Travel Payment Intentions Study 2025, pokazuje, że konsumenci są coraz bardziej otwarci na oferty wykraczające poza konwencjonalne usługi bankowe. Co więcej, konsumenci oczekują od banków rozwiązań, które realnie ulepszą ich doświadczenia podróżnicze i są gotowi w nie inwestować.

Dlaczego Banki Powinny Doczy Do Polakw W Ich Podry 6ec00aa, NEWSFIN

/ Materiały partnerskie

Badania przeprowadzone przez Visa wskazują, że polscy konsumenci są bardzo otwarci na usługi bankowe o wartości dodanej, które wzbogacają ich doświadczenia z podróży. Chociaż korzystanie z cyfrowych metod płatności stale rośnie, polscy konsumenci aktywnie korzystają również z kont walutowych (39%), usług wymiany walut (38%) oraz ubezpieczeń podróżnych powiązanych z kartą (19%).

Polacy nie są jednak jedynie biernymi użytkownikami tych usług. Aktywnie poszukują innowacyjnych rozwiązań cyfrowych w ekosystemie bankowym, które mogą im pomóc w podróżach zagranicznych. Pytani o funkcje, których oczekują od usług bankowych, często wymieniają potrzebę szybszej i tańszej wymiany walut oraz większych zniżek na bilety lotnicze i noclegi w hotelach. Programy lojalnościowe i aplikacje oferujące funkcje ułatwiające podróżowanie również znalazły się na liście pożądanych udogodnień – choć wszystko wskazuje na to, że wkrótce staną się one standardem w nowoczesnej bankowości.

„Z najnowszego badania Visa wynika, że polscy respondenci są skłonni płacić średnio 8,80 zł miesięcznie za usługi bankowe związane z podróżami, a 10% jest skłonnych wydać ponad 20 zł. Ich preferencje wyraźnie wskazują na rosnące zapotrzebowanie na nowoczesne technologie w bankowości codziennej. Stanowi to również strategiczną szansę dla instytucji finansowych na zacieśnienie relacji z klientami poprzez rozszerzenie oferty zróżnicowanych usług związanych z podróżami. W Visa dysponujemy bogatym zasobem – od zespołu ekspertów Visa Consulting & Analytics po unikalne dane i zaawansowane technologie. Dzięki temu możemy oferować klientom strategiczne doradztwo, produkty i usługi, działając jako cenny partner w sektorze turystycznym, nie tylko dla konsumentów, ale także dla banków” – stwierdza Wojciech Werochowski, Dyrektor ds. Konsultingu Visa w Polsce.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *