Platforma wymiany walut online Cinkciarz.pl, która od października ubiegłego roku nie zwraca klientom zaległych pieniędzy, opublikowała komunikat o zamiarze produkcji papieru toaletowego z etykietą „KNF”, co jest skrótem od „Kocham Finanse Najbardziej”.
„Cinkciarz.pl nie tylko jest liderem innowacji finansowych, ale też szykuje się do wprowadzenia na rynek praktycznego produktu odpowiadającego obecnej sytuacji – papieru toaletowego KNF, czyli Kocham Finanse Najbardziej” – czytamy w komunikacie opublikowanym w środę na stronie internetowej kantoru, podpisanym przez zarząd spółki Cinkciarz.pl.
W dalszej części ogłoszenia firma wyjaśnia, że zamierza uczestniczyć w przetargach publicznych i współpracować z urzędami w całej Polsce, aby dostarczać papier toaletowy w hurtowych ilościach. „Cinkciarz.pl planuje udostępnić ten produkt nie tylko w instytucjach publicznych, ale także na stacjach benzynowych i innych miejscach o dużym natężeniu ruchu” – ujawnia ogłoszenie.
„Firma jest przekonana, że podobnie jak dotychczasowa działalność w zakresie wymiany walut, nowe przedsięwzięcie będzie ciekawym uzupełnieniem jej oferty i nie będzie wymagało dalszych zezwoleń” – podsumowuje zarząd Cinkciarz.pl.
Komentarze KNF i klientów dotyczące komunikatu Cinkciarz.pl
Skontaktowaliśmy się z Komisją Nadzoru Finansowego (KNF) w celu poznania jej stanowiska w sprawie oświadczenia Cinkciarz.pl.
– Klienci kantoru internetowego Cinkciarz.pl od kilku miesięcy czekają na zwrot powierzonych firmie środków do przewalutowania. Kwoty te są często znaczne. Prokuratura Regionalna w Poznaniu prowadzi obecnie śledztwo w sprawie możliwych działań przestępczych zarządu Cinkciarz.pl. Ostatnie działania kierownictwa spółki, które przypominają chwyt reklamowy skierowany pod adresem Komisji Nadzoru Finansowego, z pewnością nie przystają do powagi sytuacji, w jakiej znaleźli się klienci kantoru, którzy zapewne woleliby, aby kierownictwo spółki priorytetowo potraktowało zwrot środków – skomentował Jacek Barszczewski, rzecznik Komisji Nadzoru Finansowego.
Działania kantoru spotkały się również z negatywną reakcją członków grupy na Facebooku „Oszukani przez Cinkciarz.pl”.
– Serio, firma tonąca w kłopotach finansowych wybiera śmieszne marketingowe sztuczki zamiast zająć się problemami klientów czekających na swoje pieniądze? To jest kompletnie żenujące. Może zamiast produkować papier toaletowy, mogliby zrobić