Trwa awaria w Banku Pekao. Nie działa aplikacja mobilna oraz serwis bankowości internetowej. Klienci informują także o problemach z płatnościami kartą debetową w sklepach stacjonarnych. "Nic nie działa" – skarżą się właściciele rachunków w banku.
Pierwsze sygnały o problemach z działaniem niektórych usług Banku Pekao zaczęły spływać do redakcji Bankier.pl kilka minut po godz.11:00 w piątek (29 listopada).
"Nie działa aplikacja mobilna Banku Pekao", "Nie mogę zalogować się do banku przez stronę internetową do serwisu Banku Pekao", "Chciałem zapłacić kartą w sklepie, okazało się ze nie mogę"– czytamy w wiadomościach przesłanych na adres na Alert Bankier.pl, które otrzymaliśmy od czytelników.
ReklamaZobacz takżePolecamy: nawet 300 zł bonusów za nowe konto w Banku Pekao, z kartą wielowalutową
Zgłoszenia o problemach klientów Banku Pekao widać również w zwiększonej liczbie zgłoszeń w serwisie downdetector. Największy ich przyrost widoczny jest po godz. 11:00.
"Aktualnie możesz mieć trudności w korzystaniu z Pekao24 i aplikacji PeoPay. Pracujemy nad tym, aby jak najszybciej przywrócić prawidłowe działanie serwisów. Przepraszamy za niedogodności" – czytamy w komunikacie pojawiającym się na stronie Banku Pekao przy próbie logowania do serwisu internetowego.
"Dziękujemy za zgłoszenie, napotkaliśmy utrudnienia, pracujemy nad przywróceniem działania systemów" – odpowiada Bank Pekao w mediach społecznościowych na pytania klientów o to jak długo potrwają problemy z dostępem.
Kilka minut przed godz. 16:00 biuro prasowe Banku Pekao przekazało redakcji Bankier.pl, że "wszystkie systemy i płatności w Banku Pekao działają już prawidłowo. Przepraszamy za utrudnienia".
Oprac. DF