Biedronka na Słowacji nie ma powodu narzekać na brak zainteresowania konsumentów. Luis Araujo, CEO Biedronki, ujawnił, które produkty są szczególnie popularne wśród południowych sąsiadów Polski. Wygląda na to, że mają oni szczególne upodobanie do polskiej specjalności. Araujo zauważył jednak, że istnieją różnice w preferencjach konsumentów.
/ 123RF/PICSEL
Biedronka to sieć, która cieszy się dużym zainteresowaniem kupujących nie tylko w Polsce. Po niedawnym wejściu na Słowację stało się jasne, że asortyment i promocje zapewniły, że sprzedawcy dyskontowi nie zabraknie klientów na codzienne zakupy . Co ciekawe, Słowacy polubili produkt, który jest wyraźnie polski. Chcą zobaczyć rozszerzony wybór.
Reklama
Biedronka świętuje sukcesy, 200 milionów euro na stole
Biedronka oferuje codziennie liczne promocje, a klienci posiadający nie tylko kartę Moja Biedronka, ale także aplikację sieci mogą skorzystać z dwóch ekskluzywnych ofert. Ta strategia okazała się opłacalna, dosłownie .
W poniedziałek 24 marca ujawniono, że portugalska rodzina Soares dos Santos – główni udziałowcy grupy Jeronimo Martins – otrzymała największą dywidendę spośród najbogatszych portugalskich rodzin inwestujących na Giełdzie Papierów Wartościowych w Lizbonie (dane dotyczą dywidendy z 2024 r.). Ich majątek powiększył się o dodatkowe 200 milionów euro , w dużej mierze dzięki polskiej sieci Biedronka.
Sukces Biedronki w Polsce może wkrótce zostać powtórzony. Na początku marca sieć zainaugurowała sklepy na Słowacji. Pierwszy sklep, znajdujący się w wiosce Miloslavov przy granicy z Austrią, powitał klientów 5 marca 2025 r. Wygląda na to, że słowaccy konsumenci lubią produkt z Polski.
Słowacy pragną słodkich pierogów w Biedronce
W marcu odbyła się konferencja wyników Jeronimo Martins. Prezes Biedronki, Luis Araujo, który wziął udział w konferencji, został zapytany przez redakcję portalu WP Finanse o preferencje klientów Biedronki na Słowacji. Dziennikarze byli ciekawi, czy któryś z produktów wyróżniał się jako popularny , a odpowiedź wskazywała, że lokalny sklep może wkrótce włączyć danie kojarzone głównie z Polską.
„Świetnym przykładem są pierogi , których oferta jest ograniczona (na Słowacji – red.). Okazuje się, że lokalni konsumenci są również zainteresowani zakupem słodkich pierogów, które mamy dostępne w Polsce . Poszukują również szerszego wyboru napojów alkoholowych , choć należy zauważyć, że wina są tam bardziej preferowane niż w Polsce, ze względu na różnice w gustach konsumentów” – powiedział Luis Araujo, prezes Biedronki.
Obecnie na Słowacji działają 3 placówki Biedronki . Znajdują się one w Zwoleniu, Považskiej Bystrzycy i Miloslavovie, ale do końca 2025 roku liczba ta ma wzrosnąć do co najmniej 50 placówek detalicznych . Należy jednak podkreślić, że Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowy Jeronimo Martins, ogłosiła, że inwestycje w ekspansję Biedronki na Słowacji pozostaną na minimalnym poziomie .
Agata Jaroszewska
Odtwarzacz wideo wymaga włączonej obsługi JavaScript w przeglądarce. Polsat News