Grupa LPP pokazała wyniki i plany. Priorytetem rozwój salonów Sinsay

Grupa LPP – właściciel marek Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp i House – miała w pierwszym kwartale roku obrotowego 2024/25 276 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 110 mln zł przed rokiem – poinformowała spółka w raporcie. Jest to wynik nieco niższy od oczekiwań – analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się 282,7 mln zł zysku. Zdjęcie

Grupa Lpp Pokazala Wyniki I Plany Priorytetem Rozwoacutej Salonoacutew Sinsay 47397d0, NEWSFIN

Grupa LPP w planach rozwoju powierzchni handlowej stawia głównie na markę Sinsay /ANDRZEJ ZBRANIECKI /Reporter Reklama

Zysk operacyjny wyniósł 411 mln zł, a EBITDA (zysk przed odliczeniem należnych odsetek, podatków i przed amortyzacją) wyniosła 795 mln zł. Konsensus PAP Biznes przewidywał 399,2 mln zł zysku operacyjnego i 771,8 mln zł EBITDA.

LPP ze wzrostem sprzedaży w sklepach stacjonarnych i w internecie

Przychody grupy LPP wyniosły 4,306 mld zł (wzrost o 18,3 proc. rdr), a rynek oczekiwał sprzedaży na poziomie 4,42 mld zł. Jak podała spółka, w walutach stałych wzrost sprzedaży wyniósł 25,5 proc. rdr.

Jak podano, sprzedaż offline, czyli w sklepach stacjonarnych, wzrosła w I kwartale o 21,5 proc. (tu pomogły wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych, tj. istniejących co najmniej rok, a także otwarcie 112 nowych sklepów), a sprzedaż online wzrosła o 23,3 proc. rdr (zdaniem spółki, przyczyniły się do tego rozwój aplikacji mobilnych i szersza oferta).

Reklama

Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 2,5 p.p. do 52,1 proc. Jak podano, wzrost marży to efekt m.in. niższych nominalnie kosztów zakupów kolekcji, korzystnego kursu USD/PLN i mniejszych akcji promocyjnych.

Przed rokiem LPP miało 3,639 mld zł przychodów, 231 mln zł EBIT i 551 mln zł EBITDA.

Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 17,8 proc. rdr do 1,823 mld zł.

Grupa LPP podała, że podtrzymuje cel osiągnięcia w roku finansowym 2024 ok. 21 mld zł sprzedaży i 52-53 proc. marży brutto na sprzedaży.

LPP nie ustaje w rozwijaniu sieci sklepów, stawia na markę Sinsay

Spółka zakłada zwiększenie powierzchni handlowej o 25 proc. rdr, priorytetowo traktując rozwój salonów marki Sinsay.

Planowane są wydatki inwestycyjne na poziomie 1,5 mld zł – z tego większość, bo 1,2 mld zł, przeznaczona zostanie na sklepy. W I kwartale CAPEX (nakłady inwestycyjne) grupy wyniósł 286 mln zł, co oznacza wzrost o 5,3 proc. rdr.

LPP

akt.: 13.06.2024, 08:50

  • Otwarcie
  • Max
  • Min
  • Kurs odniesienia 17 760,0000
  • Suma wolumenu
  • Suma obrotów
  • Widełki dolne 15 990,0000
  • Widełki górne 19 530,0000

Dodatkowo spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia i nie ma planów rolowania obligacji.

„W realizacji planów na 2024 umacnia grupę dobra perspektywa II kwartału, wynikająca z pozytywnego przyjęcia kolekcji letniej przez klientki/klientów oraz wzrostu sprzedaży rdr w okresie od 1 maja 2024 do 10 czerwca 2024 19 proc. w walutach stałych, a także realizacji zaplanowanych otwarć sklepów w II kwartale” – napisano w raporcie.

Grupa planuje otworzyć w II kwartale ok. 130 salonów. Podtrzymuje plan otwarć ok. 700 salonów w całym roku.

Na koniec kwietnia sieć grupy LPP liczyła 2382 sklepy, o 337 więcej w porównaniu z końcem kwietnia 2023.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *